J 2016

The Impact of Air Resistance on the Fuel Consumption in Real Conditions within the Transport Operation

RIEVAJ, Vladimír, Ondrej STOPKA, Ján VRÁBEL, Lenka MOKŘIČKOVÁ, Conrad SCHMIDT et. al.

Základní údaje

Originální název

The Impact of Air Resistance on the Fuel Consumption in Real Conditions within the Transport Operation

Název česky

Dopad odporu vzduchu na spotřebu paliva v reálných podmínkách v rámci dopravní operace

Autoři

RIEVAJ, Vladimír (703 Slovensko), Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí), Ján VRÁBEL (703 Slovensko), Lenka MOKŘIČKOVÁ (703 Slovensko) a Conrad SCHMIDT (276 Německo)

Vydání

Communications : scientific letters of the University of Žilina, Žilina, The University of Žilina, 2016, 1335-4205

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

20104 Transport engineering

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000695

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

odpor vzduchu; spotřeba paliva vozidlem; odolnost; rychlost jízdy; teplota vzduchu; součinitel odporu vzduchu

Klíčová slova anglicky

Air resistance; vehicle´s fuel consumption; resistance; driving speed; air temperature; air resistance coefficient

Štítky

KDL3, RIV16, SCOPUS

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 8. 2016 10:58, Věra Kostková

Anotace

ORIG CZ

V originále

This paper presents the impact of air resistance (air resistance) on fuel consumption of the particular vehicle under real traffic conditions. In the introductory and subsequent part of the paper, the individual resistances influencing the moving vehicle are characterized. In the following chapter, the specific factors such as air resistance, driving speed, air temperature and air resistance coefficient in the context of their impact on fuel consumption of the particular vehicle are identified and described; as well as the comparisons of fuel consumption when the vehicle is moving on the highway with closed and open windows under different conditions of road traffic are performed.

Česky

Tento článek prezentuje vliv odporu vzduchu (odporu vzduchu) na spotřebu paliva daného konkrétního vozidla v reálných provozních podmínkách. V úvodu a následující části jsou charakterizovány jednotlivé odpory ovlivňující jedoucí vozidlo. V následující kapitole jsou identifikovány a popsány specifické faktory, jako je odpor vzduchu, řízení otáček, teploty vzduchu a součinitele odporu, které mají dopad na spotřebu paliva příslušného vozidla; stejně tak jsou provedeny porovnání spotřeby pohonných hmot, když se vozidlo pohybuje na dálnici se zavřenými a s otevřenými okny za různých podmínek silničního provozu.
Zobrazeno: 15. 11. 2024 07:15