2016
Measuring the Resistance of Tires for Passenger Vehicle against the rolling and sliding on Loading Area of the Flatbet Truck when providing the Transport Services
VRÁBEL, Ján, Ondrej STOPKA, Vladimír RIEVAJ, Branislav ŠARKAN, Kristýna PRUŠKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Measuring the Resistance of Tires for Passenger Vehicle against the rolling and sliding on Loading Area of the Flatbet Truck when providing the Transport Services
Název česky
Měření odporu pneumatik osobního vozidla proti pojíždění a posouvání na ložné ploše valníkového nákladního vozidla při poskytování dopravních služeb
Autoři
VRÁBEL, Ján (703 Slovensko), Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí), Vladimír RIEVAJ (703 Slovensko), Branislav ŠARKAN (703 Slovensko), Kristýna PRUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Michalk PHILIP (276 Německo)
Vydání
Communications : scientific letters of the University of Žilina, Žilina, The University of Žilina, 2016, 1335-4205
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
20104 Transport engineering
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000694
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
mechanické odpory vozidla; upevnění; zajištění; nákladní plocha; smykové tření; dynamický součinitel smykového tření
Klíčová slova anglicky
Mechanical resistances of the vehicle; fixing; securing; loading area; sliding friction; dynamic coefficient of the sliding friction
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 8. 2016 11:03, Věra Kostková
V originále
This paper deals with the size of the forces affecting the vehicle during the transportation on a flatbed truck, railway wagon or container. It is necessary to secure the vehicle against these forces properly in order to prevent vehicle´s replacement. The laboratory measurements were performed in order to find out the size of coefficient of friction between the tire and the vehicle´s loading area. During the measurements, vehicle had different gears in order to determine to what extent the size of mechanical resistances affects the fixing and securing the vehicle against its replacement on the loading area. However, this paper does not propose the solution for securing the passenger vehicle on the loading area of a truck, railway wagon or container.
Česky
Tento článek pojednává o velikosti sil, které působí na vozidlo po dobu jeho přepravy na valníkovém vozidle, případně na železničním voze nebo kontejneru. Proti těmto silám je potřeba vozidlo řádně upevnit, aby nedocházelo k jeho posunutí. V laboratorních podmínkách byly vykonána měření, kterými jsme zjišťovali velikost součinitele tření mezi pneumatikou a ložnou plochou vozidla. Při měřeních byly zařazeny rychlostní stupně, aby bylo možné zjistit, do jaké míry se podílí velikost mechanických odporů na zabezpečení vozidla proti jeho pohybu na ložné ploše. Tento článek není návrhovým řešením upevnění vozidla na ložné ploše automobilu, železničního vozu nebo kontejneru.