J 2016

A Standardised Test as a Tool for the Reliable Verification of Acquired Knowledge

CAHA, Zdeněk a Jindřiška ŠULISTOVÁ

Základní údaje

Originální název

A Standardised Test as a Tool for the Reliable Verification of Acquired Knowledge

Název česky

Standardizovaný test jako nástroj pro spolehlivé ověření získaných znalostí

Autoři

CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, domácí) a Jindřiška ŠULISTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 1805-9112

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000689

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

testování; elektronické testování; validita; spolehlivost; úroveň B1; vysokoškolská instituce; angličtina

Klíčová slova anglicky

testing; e-testing; validity; reliability; level B1+; higher education institution; English

Štítky

ERIH, KEM2, RIV16
Změněno: 2. 9. 2016 11:09, Hana Dlouhá

Anotace

ORIG CZ

V originále

This article deals with the testing of the achieved language skills of students in a higher education institution. Various forms of testing are reviewed, including the phenomenon of electronic testing (e-testing). A common problem when testing is the validity and the reliability of the tests. It is for this reason that for the research a standardized tool - mock test - was used and converted into electronic form. The aim of the research was to verify, through the aforementioned tests, whether students of English at the Institute of Technology and Business in České Budějovice (ITB), after completing the first two semesters of general English (the course was preceded with English acquisition at primary and secondary schools), actually achieved a B1+ level according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) for the written part of the test.

Česky

Tento článek se zabývá testováním dosažených jazykových dovedností studentů vysoké školy. Různé formy testování jsou kontrolovány, včetně fenoménu elektronického testování (e-testování). Častým problémem při testování je validita a spolehlivost testů. Z tohoto důvodu byl pro výzkum standardních nástrojů použit tzv. cvičný test, který byl převeden do elektronické podoby. Cílem výzkumu bylo ověřit, a to prostřednictvím výše zmíněných testů, zda studenti angličtiny na VŠTE v Českých Budějovicích po dokončení prvních dvou semestrů obecné angličtiny (předmět předcházela výuka angličtiny na základní a střední školy)ve skutečnosti dosáhli úrovně B1 + podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR), v písemné části zkoušky.
Zobrazeno: 22. 12. 2024 04:54