Detailed Information on Publication Record
2016
A Standardised Test as a Tool for the Reliable Verification of Acquired Knowledge
CAHA, Zdeněk and Jindřiška ŠULISTOVÁBasic information
Original name
A Standardised Test as a Tool for the Reliable Verification of Acquired Knowledge
Name in Czech
Standardizovaný test jako nástroj pro spolehlivé ověření získaných znalostí
Authors
CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jindřiška ŠULISTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 1805-9112
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000689
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
testování; elektronické testování; validita; spolehlivost; úroveň B1; vysokoškolská instituce; angličtina
Keywords in English
testing; e-testing; validity; reliability; level B1+; higher education institution; English
Změněno: 2/9/2016 11:09, Hana Dlouhá
V originále
This article deals with the testing of the achieved language skills of students in a higher education institution. Various forms of testing are reviewed, including the phenomenon of electronic testing (e-testing). A common problem when testing is the validity and the reliability of the tests. It is for this reason that for the research a standardized tool - mock test - was used and converted into electronic form. The aim of the research was to verify, through the aforementioned tests, whether students of English at the Institute of Technology and Business in České Budějovice (ITB), after completing the first two semesters of general English (the course was preceded with English acquisition at primary and secondary schools), actually achieved a B1+ level according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) for the written part of the test.
In Czech
Tento článek se zabývá testováním dosažených jazykových dovedností studentů vysoké školy. Různé formy testování jsou kontrolovány, včetně fenoménu elektronického testování (e-testování). Častým problémem při testování je validita a spolehlivost testů. Z tohoto důvodu byl pro výzkum standardních nástrojů použit tzv. cvičný test, který byl převeden do elektronické podoby. Cílem výzkumu bylo ověřit, a to prostřednictvím výše zmíněných testů, zda studenti angličtiny na VŠTE v Českých Budějovicích po dokončení prvních dvou semestrů obecné angličtiny (předmět předcházela výuka angličtiny na základní a střední školy)ve skutečnosti dosáhli úrovně B1 + podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR), v písemné části zkoušky.