J 2016

A Standardised Test as a Tool for the Reliable Verification of Acquired Knowledge

CAHA, Zdeněk and Jindřiška ŠULISTOVÁ

Basic information

Original name

A Standardised Test as a Tool for the Reliable Verification of Acquired Knowledge

Name in Czech

Standardizovaný test jako nástroj pro spolehlivé ověření získaných znalostí

Authors

CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jindřiška ŠULISTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 1805-9112

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000689

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

testování; elektronické testování; validita; spolehlivost; úroveň B1; vysokoškolská instituce; angličtina

Keywords in English

testing; e-testing; validity; reliability; level B1+; higher education institution; English

Tags

Změněno: 2/9/2016 11:09, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

This article deals with the testing of the achieved language skills of students in a higher education institution. Various forms of testing are reviewed, including the phenomenon of electronic testing (e-testing). A common problem when testing is the validity and the reliability of the tests. It is for this reason that for the research a standardized tool - mock test - was used and converted into electronic form. The aim of the research was to verify, through the aforementioned tests, whether students of English at the Institute of Technology and Business in České Budějovice (ITB), after completing the first two semesters of general English (the course was preceded with English acquisition at primary and secondary schools), actually achieved a B1+ level according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) for the written part of the test.

In Czech

Tento článek se zabývá testováním dosažených jazykových dovedností studentů vysoké školy. Různé formy testování jsou kontrolovány, včetně fenoménu elektronického testování (e-testování). Častým problémem při testování je validita a spolehlivost testů. Z tohoto důvodu byl pro výzkum standardních nástrojů použit tzv. cvičný test, který byl převeden do elektronické podoby. Cílem výzkumu bylo ověřit, a to prostřednictvím výše zmíněných testů, zda studenti angličtiny na VŠTE v Českých Budějovicích po dokončení prvních dvou semestrů obecné angličtiny (předmět předcházela výuka angličtiny na základní a střední školy)ve skutečnosti dosáhli úrovně B1 + podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR), v písemné části zkoušky.