B 2015

Značky a český zákazník

ŠTARCHOŇ, Peter, Martina JUŘÍKOVÁ, Olga JURÁŠKOVÁ, Dagmar WEBEROVÁ, Josef KOCOUREK et. al.

Basic information

Original name

Značky a český zákazník

Name (in English)

The brands and Czech customer

Authors

ŠTARCHOŇ, Peter (703 Slovakia), Martina JUŘÍKOVÁ (203 Czech Republic), Olga JURÁŠKOVÁ (203 Czech Republic), Dagmar WEBEROVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Josef KOCOUREK (203 Czech Republic), Lenka LIŽBETINOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Lucia VILČEKOVÁ (703 Slovakia) and Kristýna KOVÁŘOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vydání. Zlín, 104 pp. 2015

Publisher

VeRBum

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000687

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87500-76-7

Keywords (in Czech)

značky; zákazník; domácí produkt; marketing

Keywords in English

brand; customer; domestic product; marketing

Tags

Změněno: 21/7/2016 09:27, Věra Kostková

Abstract

V originále

Předkládaná publikace akcentuje klíčové skutečnosti budování a řízení značky z pohledu současné marketingové teorie, z pohledu vybraných subjektů hospodářské praxe i z pohledu českých zákazníků. Analyzuje manažérské procesy a rozhodnutí strategického budování a řízení portfolia značek, jeho synergické a multiplikační efekty a specifikuje klíčové faktory ovlivňující zvyšování hodnoty značek ve vztahu k ovlivňování postojů a preferencí spotřebitelů k značkovým produktům. Poskytuje obecně použitelné zásady budování a řízení značky v podmínkách současného trhu, mapuje aktuální postoje českých zákazníků vůči značkám, jejich významu, jakož i vlivu na jejich nákupní chování, které zároveň konfrontuje s chováním slovenských zákazníků.

In English

The publication emphasizes the key facts of building and brand management from the perspective of contemporary marketing theory, from the perspective of selected entities of economic reality and from the perspective of the Czech customers. It analyzes the management processes and strategic decision of building and managing the portfolio of brands, its synergies and multiplier effects, and specifies the key factors influencing the increasing the value of brands in relation to influencing the attitudes and preferences of consumers to branded products. The publication provides a general applicable principles of building and management of brand in the current market conditions, maps the current attitudes of Czech customers to brands, their importance and influence on their purchasing behavior, which also confronts with the behavior of Slovak consumers.