ŠTARCHOŇ, Peter, Martina JUŘÍKOVÁ, Olga JURÁŠKOVÁ, Dagmar WEBEROVÁ, Josef KOCOUREK, Lenka LIŽBETINOVÁ, Lucia VILČEKOVÁ and Kristýna KOVÁŘOVÁ. Značky a český zákazník (The brands and Czech customer). 1. vydání. Zlín: VeRBum. 104 pp. ISBN 978-80-87500-76-7. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Značky a český zákazník
Name (in English) The brands and Czech customer
Authors ŠTARCHOŇ, Peter (703 Slovakia), Martina JUŘÍKOVÁ (203 Czech Republic), Olga JURÁŠKOVÁ (203 Czech Republic), Dagmar WEBEROVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Josef KOCOUREK (203 Czech Republic), Lenka LIŽBETINOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Lucia VILČEKOVÁ (703 Slovakia) and Kristýna KOVÁŘOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vydání. Zlín, 104 pp. 2015.
Publisher VeRBum
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/15:00000687
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-87500-76-7
Keywords (in Czech) značky; zákazník; domácí produkt; marketing
Keywords in English brand; customer; domestic product; marketing
Tags KCRM1, RIV16
Changed by Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 21/7/2016 09:27.
Abstract
Předkládaná publikace akcentuje klíčové skutečnosti budování a řízení značky z pohledu současné marketingové teorie, z pohledu vybraných subjektů hospodářské praxe i z pohledu českých zákazníků. Analyzuje manažérské procesy a rozhodnutí strategického budování a řízení portfolia značek, jeho synergické a multiplikační efekty a specifikuje klíčové faktory ovlivňující zvyšování hodnoty značek ve vztahu k ovlivňování postojů a preferencí spotřebitelů k značkovým produktům. Poskytuje obecně použitelné zásady budování a řízení značky v podmínkách současného trhu, mapuje aktuální postoje českých zákazníků vůči značkám, jejich významu, jakož i vlivu na jejich nákupní chování, které zároveň konfrontuje s chováním slovenských zákazníků.
Abstract (in English)
The publication emphasizes the key facts of building and brand management from the perspective of contemporary marketing theory, from the perspective of selected entities of economic reality and from the perspective of the Czech customers. It analyzes the management processes and strategic decision of building and managing the portfolio of brands, its synergies and multiplier effects, and specifies the key factors influencing the increasing the value of brands in relation to influencing the attitudes and preferences of consumers to branded products. The publication provides a general applicable principles of building and management of brand in the current market conditions, maps the current attitudes of Czech customers to brands, their importance and influence on their purchasing behavior, which also confronts with the behavior of Slovak consumers.
PrintDisplayed: 18/4/2024 21:40