J
2016
Stakeholder profile and stakeholder mapping of SMEs
SLABÁ, Marie
Základní údaje
Originální název
Stakeholder profile and stakeholder mapping of SMEs
Název česky
Stakeholder profil a mapování stakeholderů malých a středních podniků
Autoři
SLABÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 1805-9112
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000685
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
stakeholder; identifikace stakeholderů; stakeholder profil; prioritizace stakeholderů; mapování stakeholderů
Klíčová slova anglicky
stakeholder; stakeholder identification; stakeholder profile; stakeholder prioritisation; stakeholder mapping
V originále
The current turbulence in the economic environment has led to the need for new managerial tools to be used such as stakeholder analysis. Since there are a large number of stakeholder groups in small and medium-sized enterprises, the identification and prioritisation of stakeholders (as a key part of stakeholder analysis) is considered an important element in their management. The purpose of this article is to identify, prioritize and map key stakeholder groups in small and medium-sized enterprises in the Czech Republic, with a view to being able to generate stakeholder profiles of the most important stakeholder groups. The identification of the key stakeholder groups was based on research conducted by the author, whilst the prioritisation of the stakeholder groups on the basis of the professional judgement of the respondents. A power-interest matrix was subsequently compiled to map the stakeholder groups. The results of the research identified customers, employees, competitors, suppliers and media as being the five key stakeholder groups in small and medium-sized enterprises.
Česky
Současné turbulence v ekonomickém prostředí vedly k potřebě využívat nové manažerské nástroje, jako je například analýza stakeholderů. Jelikož v oblasti malých a středních podniků existuje nepřeberné množství skupin stakeholderů, jsou za důležitou součást jejich řízení považovány identifikace a prioritizace stakeholderů (jako klíčové součásti analýzy stakeholderů). Cílem tohoto článku, je identifikovat skupiny stakeholdrů, provést jejich prioritizaci a zmapovat klíčové skupiny stakeholderů malých a středních podniků v České republice s cílem vytvořit profil stakeholderů nejdůležitějších skupin. identifikace klíčových skupin stakeholderů byla založena na základě výzkumu, provedeného autorkou, zatímco prioritizace skupin stakeholderů na základě profesionálního úsudku respondentů. následně byla vytvořena power-interest matrix těchto skupin stakeholderů. výsledky výzkumu jako pěž nejdůležitějších skupin stakeholderů malých a středních podniků identifikovaly zákazníky, zaměstnance, konkurenci, dodavatele a média.
Zobrazeno: 29. 12. 2024 19:00