J 2016

Stakeholder profile and stakeholder mapping of SMEs

SLABÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Stakeholder profile and stakeholder mapping of SMEs

Název česky

Stakeholder profil a mapování stakeholderů malých a středních podniků

Autoři

SLABÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 1805-9112

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000685

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

stakeholder; identifikace stakeholderů; stakeholder profil; prioritizace stakeholderů; mapování stakeholderů

Klíčová slova anglicky

stakeholder; stakeholder identification; stakeholder profile; stakeholder prioritisation; stakeholder mapping
Změněno: 21. 7. 2016 10:39, Věra Kostková

Anotace

V originále

The current turbulence in the economic environment has led to the need for new managerial tools to be used such as stakeholder analysis. Since there are a large number of stakeholder groups in small and medium-sized enterprises, the identification and prioritisation of stakeholders (as a key part of stakeholder analysis) is considered an important element in their management. The purpose of this article is to identify, prioritize and map key stakeholder groups in small and medium-sized enterprises in the Czech Republic, with a view to being able to generate stakeholder profiles of the most important stakeholder groups. The identification of the key stakeholder groups was based on research conducted by the author, whilst the prioritisation of the stakeholder groups on the basis of the professional judgement of the respondents. A power-interest matrix was subsequently compiled to map the stakeholder groups. The results of the research identified customers, employees, competitors, suppliers and media as being the five key stakeholder groups in small and medium-sized enterprises.

Česky

Současné turbulence v ekonomickém prostředí vedly k potřebě využívat nové manažerské nástroje, jako je například analýza stakeholderů. Jelikož v oblasti malých a středních podniků existuje nepřeberné množství skupin stakeholderů, jsou za důležitou součást jejich řízení považovány identifikace a prioritizace stakeholderů (jako klíčové součásti analýzy stakeholderů). Cílem tohoto článku, je identifikovat skupiny stakeholdrů, provést jejich prioritizaci a zmapovat klíčové skupiny stakeholderů malých a středních podniků v České republice s cílem vytvořit profil stakeholderů nejdůležitějších skupin. identifikace klíčových skupin stakeholderů byla založena na základě výzkumu, provedeného autorkou, zatímco prioritizace skupin stakeholderů na základě profesionálního úsudku respondentů. následně byla vytvořena power-interest matrix těchto skupin stakeholderů. výsledky výzkumu jako pěž nejdůležitějších skupin stakeholderů malých a středních podniků identifikovaly zákazníky, zaměstnance, konkurenci, dodavatele a média.