J
2016
Effective E-learning applied to foreign language teaching
HRUŠKOVÁ, Lenka
Základní údaje
Originální název
Effective E-learning applied to foreign language teaching
Název česky
Efektivita e-learningu ve výuce cizích jazyků
Autoři
HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 1805-9112
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000684
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
efektivita; efektivní výuka; e-learning; klasická výuka
Klíčová slova anglicky
efficiency; effective teaching; e-learning; traditional teaching
V originále
This paper presents the results of comparative research carried out at the Institute of Technology and Business in České Budejovice (ITB) into the foreign language knowledge of students according to different teaching methods. At the Institute, traditional teaching methods (with a real teacher) are applied, supported by the use of information and communication technologies. The research demonstrated that the results from both forms of teaching were comparable, thereby proving that ICT can contribute positively to the development of the professional language skills of students in higher education. The latest technologies have the capacity to influence both the learning environment and the learners themselves, including the way they collect and process information and form new knowledge. If applied appropriately, new technologies can substantially support this process.
Česky
Tento článek prezentuje výsledky srovnávacího výzkumu prováděného na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Komparovány byly odborné znalosti cizího jazyka studentů v závislosti na různých vyučovacích metodách . Na VŠTE je klasická výuka (přímá výuka vedená učitelem) doplňována e-learningem opírajícím se o informační a komunikační technologie. Výzkum prokázal , že výsledky obou výukových metod byly srovnatelné , což dokazuje, že ICT mohou pozitivně přispět k rozvoji odborných jazykových dovedností studentů na vysokých školách. Nejnovější technologie mají schopnost ovlivňovat jak učební prostředí a samotné studenty, tak i způsob, jakým mohou být informace shromažďovány a zpracovávány. Pokud jsou používány vhodně, mohou nové technologie významně ovlivnit výsledek tohoto procesu.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 01:13