Detailed Information on Publication Record
2016
Effective E-learning applied to foreign language teaching
HRUŠKOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Effective E-learning applied to foreign language teaching
Name in Czech
Efektivita e-learningu ve výuce cizích jazyků
Authors
HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 1805-9112
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000684
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
efektivita; efektivní výuka; e-learning; klasická výuka
Keywords in English
efficiency; effective teaching; e-learning; traditional teaching
Změněno: 21/7/2016 10:42, Věra Kostková
V originále
This paper presents the results of comparative research carried out at the Institute of Technology and Business in České Budejovice (ITB) into the foreign language knowledge of students according to different teaching methods. At the Institute, traditional teaching methods (with a real teacher) are applied, supported by the use of information and communication technologies. The research demonstrated that the results from both forms of teaching were comparable, thereby proving that ICT can contribute positively to the development of the professional language skills of students in higher education. The latest technologies have the capacity to influence both the learning environment and the learners themselves, including the way they collect and process information and form new knowledge. If applied appropriately, new technologies can substantially support this process.
In Czech
Tento článek prezentuje výsledky srovnávacího výzkumu prováděného na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Komparovány byly odborné znalosti cizího jazyka studentů v závislosti na různých vyučovacích metodách . Na VŠTE je klasická výuka (přímá výuka vedená učitelem) doplňována e-learningem opírajícím se o informační a komunikační technologie. Výzkum prokázal , že výsledky obou výukových metod byly srovnatelné , což dokazuje, že ICT mohou pozitivně přispět k rozvoji odborných jazykových dovedností studentů na vysokých školách. Nejnovější technologie mají schopnost ovlivňovat jak učební prostředí a samotné studenty, tak i způsob, jakým mohou být informace shromažďovány a zpracovávány. Pokud jsou používány vhodně, mohou nové technologie významně ovlivnit výsledek tohoto procesu.