CAHA, Zdeněk. Jazykové vzdělávání zaměstnanců jako důležitý subsystém podnikového vzdělávání (Language Training as an Important Subsystem of Corporate Training). In Jihočeský kraj v globální ekonomice. 1. vydání. Praha: SETOUTBOOKS.CZ. p. 209-222. ISBN 978-80-86277-82-0. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jazykové vzdělávání zaměstnanců jako důležitý subsystém podnikového vzdělávání
Name (in English) Language Training as an Important Subsystem of Corporate Training
Authors CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Praha, Jihočeský kraj v globální ekonomice, p. 209-222, 14 pp. 2016.
Publisher SETOUTBOOKS.CZ
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000682
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-86277-82-0
Keywords (in Czech) podnikové vzdělávání; jazyky; subsystém; koncepce
Keywords in English corporate training; languages; subsystem; conception
Tags KCRM5, RIV16
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 2/9/2016 11:10.
Abstract
Cílem této kapitoly je navrhnout všeobecně aplikovatelný model jazykového vzdělávání pro podnikovou sféru. Pevné ukotvení jazykového vzdělávání do systému podnikového vzdělávání je žádoucí i logické, jelikož poptávajícím podnikového jazykového vzdělávání je podnik, nejčastěji prostřednictvím personálního útvaru. Podnik by měl proto mít zpracovanou jasnou koncepci svého jazykového vzdělávání založenou na strategických cílech podniku a kompetenčním modelu pro jednotlivé pracovní pozice. Při zpracování této koncepce se personální útvar neobejde bez určitých specifických znalostí ohledně jazykového vzdělávání všeobecně, včetně související terminologie. Při modelování systému podnikového jazykového vzdělávání budeme rozlišovat tři základní fáze, kterými jsou: identifikace potřeby jazykového vzdělávání v podniku; příprava koncepce jazykového vzdělávání pracovníků; realizace podnikového jazykového kurzu
Abstract (in English)
The aim of this chapter is to propose a generally applicable model for language training in the corporate sector. Anchoring language training into a company´s structural training programme is both desirable and logical. It is after all companies, in particular through their personnel departments, who place demands on the foreign language skills of their employees. It is therefore essential that companies have a clear defined concept and framework for language training based on the strategic goals of the company and the competency models for individual working positions. When developing such a concept, the personnel department requires specific knowledge regarding language education in general, including terminology. When developing models for corporate language training we distinguish three basic phases, namely: identification of the needs for language learning within a company; preparation of the concept of language training for employees; implementation of corporate language courses.
PrintDisplayed: 16/4/2024 22:09