Detailed Information on Publication Record
2016
Jazykové vzdělávání zaměstnanců jako důležitý subsystém podnikového vzdělávání
CAHA, ZdeněkBasic information
Original name
Jazykové vzdělávání zaměstnanců jako důležitý subsystém podnikového vzdělávání
Name (in English)
Language Training as an Important Subsystem of Corporate Training
Authors
CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Praha, Jihočeský kraj v globální ekonomice, p. 209-222, 14 pp. 2016
Publisher
SETOUTBOOKS.CZ
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000682
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-86277-82-0
Keywords (in Czech)
podnikové vzdělávání; jazyky; subsystém; koncepce
Keywords in English
corporate training; languages; subsystem; conception
Změněno: 2/9/2016 11:10, Hana Dlouhá
V originále
Cílem této kapitoly je navrhnout všeobecně aplikovatelný model jazykového vzdělávání pro podnikovou sféru. Pevné ukotvení jazykového vzdělávání do systému podnikového vzdělávání je žádoucí i logické, jelikož poptávajícím podnikového jazykového vzdělávání je podnik, nejčastěji prostřednictvím personálního útvaru. Podnik by měl proto mít zpracovanou jasnou koncepci svého jazykového vzdělávání založenou na strategických cílech podniku a kompetenčním modelu pro jednotlivé pracovní pozice. Při zpracování této koncepce se personální útvar neobejde bez určitých specifických znalostí ohledně jazykového vzdělávání všeobecně, včetně související terminologie. Při modelování systému podnikového jazykového vzdělávání budeme rozlišovat tři základní fáze, kterými jsou: identifikace potřeby jazykového vzdělávání v podniku; příprava koncepce jazykového vzdělávání pracovníků; realizace podnikového jazykového kurzu
In English
The aim of this chapter is to propose a generally applicable model for language training in the corporate sector. Anchoring language training into a company´s structural training programme is both desirable and logical. It is after all companies, in particular through their personnel departments, who place demands on the foreign language skills of their employees. It is therefore essential that companies have a clear defined concept and framework for language training based on the strategic goals of the company and the competency models for individual working positions. When developing such a concept, the personnel department requires specific knowledge regarding language education in general, including terminology. When developing models for corporate language training we distinguish three basic phases, namely: identification of the needs for language learning within a company; preparation of the concept of language training for employees; implementation of corporate language courses.