C 2016

Jazykové vzdělávání zaměstnanců jako důležitý subsystém podnikového vzdělávání

CAHA, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

Jazykové vzdělávání zaměstnanců jako důležitý subsystém podnikového vzdělávání

Název anglicky

Language Training as an Important Subsystem of Corporate Training

Autoři

CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Praha, Jihočeský kraj v globální ekonomice, od s. 209-222, 14 s. 2016

Nakladatel

SETOUTBOOKS.CZ

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000682

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-86277-82-0

Klíčová slova česky

podnikové vzdělávání; jazyky; subsystém; koncepce

Klíčová slova anglicky

corporate training; languages; subsystem; conception

Štítky

Změněno: 2. 9. 2016 11:10, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

Cílem této kapitoly je navrhnout všeobecně aplikovatelný model jazykového vzdělávání pro podnikovou sféru. Pevné ukotvení jazykového vzdělávání do systému podnikového vzdělávání je žádoucí i logické, jelikož poptávajícím podnikového jazykového vzdělávání je podnik, nejčastěji prostřednictvím personálního útvaru. Podnik by měl proto mít zpracovanou jasnou koncepci svého jazykového vzdělávání založenou na strategických cílech podniku a kompetenčním modelu pro jednotlivé pracovní pozice. Při zpracování této koncepce se personální útvar neobejde bez určitých specifických znalostí ohledně jazykového vzdělávání všeobecně, včetně související terminologie. Při modelování systému podnikového jazykového vzdělávání budeme rozlišovat tři základní fáze, kterými jsou: identifikace potřeby jazykového vzdělávání v podniku; příprava koncepce jazykového vzdělávání pracovníků; realizace podnikového jazykového kurzu

Anglicky

The aim of this chapter is to propose a generally applicable model for language training in the corporate sector. Anchoring language training into a company´s structural training programme is both desirable and logical. It is after all companies, in particular through their personnel departments, who place demands on the foreign language skills of their employees. It is therefore essential that companies have a clear defined concept and framework for language training based on the strategic goals of the company and the competency models for individual working positions. When developing such a concept, the personnel department requires specific knowledge regarding language education in general, including terminology. When developing models for corporate language training we distinguish three basic phases, namely: identification of the needs for language learning within a company; preparation of the concept of language training for employees; implementation of corporate language courses.