2016
Potřeba jazykového vzdělávání z pohledu podnikové praxe v Jihočeském kraji
CAHA, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Potřeba jazykového vzdělávání z pohledu podnikové praxe v Jihočeském kraji
Název anglicky
The Need for Language Training from the Perspective of Corporate Practice in the Region of South Bohemia
Autoři
CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Praha, Jihočeský kraj v globální ekonomice, od s. 197-208, 12 s. 2016
Nakladatel
SETOUTBOOKS.CZ
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000681
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-86277-82-0
Klíčová slova česky
podniková praxe; jazykové vzdělávání; potřeba; Jihočeský kraj
Klíčová slova anglicky
corporate practice; language training need; South Bohemia Region
Změněno: 2. 9. 2016 11:10, Hana Dlouhá
V originále
V této kapitole se zabýváme potřebou jazykového vzdělávání z pohledu podnikové praxe v jižních Čechách. V rámci realizovaného výzkumného šetření je vyhodnocena potřeba jazykového vzdělávání téměř 130 organizací a institucí v Jihočeském kraji. Výzkumné šetření je zaměřeno nejen na zjištění faktu, jaký je podíl organizací a institucí, jež vykazují potřebu jazykového vzdělávání u svých zaměstnanců, nýbrž také na to, jaké postavení mezi cizími jazyky zaujímá v podnikové praxi regionu němčina a angličtina, dále skutečnost, zda firmy a organizace pociťují potřebu zlepšit znalosti cizích jazyků u svých zaměstnanců, jestli umožňují výuku cizího jazyka a v neposlední řadě také fakt, zda jihočeské organizace a instituce finančně na výuku cizích jazyků svých zaměstnanců přispívají.
Anglicky
In this chapter we deal with the need for language training from the perspective of corporate practice in the region of South Bohemia. An evaluation is made of research carried out into the need for language training across a group of almost 130 organizations and institutions in the Region of South Bohemia. The research not only focused on fact finding with regards to the percentage of organizations and institutions that identify the need for language training for their employees. It also focused on finding out which foreign language, German or English, takes preference in corporate practice within the region, on determining why companies and organizations feel the need to improve their employees foreign language skills, whether companies permit this, and last but not least, to what extent organizations and institutions in the Region of South Bohemia financially contribute to the learning of foreign languages by their employees.