C 2016

Motivace k cestě jako determinující podmínka úspěšné marketingové komunikace podniků a institucí cestovního ruchu

ŠVEC, Roman and Petra SOLAROVÁ

Basic information

Original name

Motivace k cestě jako determinující podmínka úspěšné marketingové komunikace podniků a institucí cestovního ruchu

Name (in English)

Motivation for the journey as a determining condition for successful marketing communication of tourism enterprises and institutions

Authors

ŠVEC, Roman (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra SOLAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Praha, Jihočeský kraj v globální ekonomice, p. 102-114, 13 pp. 2016

Publisher

SETOUTBOOKS.CZ

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000675

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-86277-82-0

Keywords (in Czech)

atraktivity cestovního ruchu; prvky infrastruktury; Jihočeský kraj

Keywords in English

tourism attractiveness; infrastructure for tourism; South Bohemian Region

Tags

KCRM5, RIV16
Změněno: 21/7/2016 11:15, Věra Kostková

Abstract

ORIG EN

V originále

Cílem kapitoly „Motivace k cestě jako determinující podmínka úspěšné marketingové komunikace podniků a institucí cestovního ruchu“ bylo určit, které atraktivity vnímají návštěvníci zkoumaného území jako atraktivní a které z nabízených faktorů jsou podstatné pro pozitivní prožití času stráveného v Jihočeském kraji. Hlavním důvodem pro vytvoření této kapitoly byla skutečnost, že cestovní ruch je ve zkoumané oblasti jednou z důležitých složek příjmů mnoha podniků, ale také kraje, měst a obcí. Základem pro úspěch v cestovním ruchu je vytvoření ucelené nabídky a její účelná marketingová komunikace realizovaná jednak samotnými podniky, ale také dalšími institucemi působícími v oblasti cestovního ruchu.

In English

The aim of the chapter “Motivation for the journey as a determining condition for successful marketing communication of tourism enterprises and institutions” was the identification of attractiveness which visitors consider as interesting for them and also the identification of the offered factor which seem to be essential to the positive experience of time spent in the South Bohemian Region. The main reason for creating this chapter was the fact that tourism is in the surveyed area is one of the important components of the income of many businesses, towns or municipalities. Hence, the basis for success in tourism is to create a comprehensive offering and its effective marketing communication carried out by businesses and other institutions which are active in tourism.
Displayed: 9/11/2024 08:43