C
2016
Motivace k cestě jako determinující podmínka úspěšné marketingové komunikace podniků a institucí cestovního ruchu
ŠVEC, Roman and Petra SOLAROVÁ
Basic information
Original name
Motivace k cestě jako determinující podmínka úspěšné marketingové komunikace podniků a institucí cestovního ruchu
Name (in English)
Motivation for the journey as a determining condition for successful marketing communication of tourism enterprises and institutions
Authors
ŠVEC, Roman (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra SOLAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Praha, Jihočeský kraj v globální ekonomice, p. 102-114, 13 pp. 2016
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000675
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
atraktivity cestovního ruchu; prvky infrastruktury; Jihočeský kraj
Keywords in English
tourism attractiveness; infrastructure for tourism; South Bohemian Region
V originále
Cílem kapitoly „Motivace k cestě jako determinující podmínka úspěšné marketingové komunikace podniků a institucí cestovního ruchu“ bylo určit, které atraktivity vnímají návštěvníci zkoumaného území jako atraktivní a které z nabízených faktorů jsou podstatné pro pozitivní prožití času stráveného v Jihočeském kraji. Hlavním důvodem pro vytvoření této kapitoly byla skutečnost, že cestovní ruch je ve zkoumané oblasti jednou z důležitých složek příjmů mnoha podniků, ale také kraje, měst a obcí. Základem pro úspěch v cestovním ruchu je vytvoření ucelené nabídky a její účelná marketingová komunikace realizovaná jednak samotnými podniky, ale také dalšími institucemi působícími v oblasti cestovního ruchu.
In English
The aim of the chapter “Motivation for the journey as a determining condition for successful marketing communication of tourism enterprises and institutions” was the identification of attractiveness which visitors consider as interesting for them and also the identification of the offered factor which seem to be essential to the positive experience of time spent in the South Bohemian Region. The main reason for creating this chapter was the fact that tourism is in the surveyed area is one of the important components of the income of many businesses, towns or municipalities. Hence, the basis for success in tourism is to create a comprehensive offering and its effective marketing communication carried out by businesses and other institutions which are active in tourism.
Displayed: 18/11/2024 01:58