ŠVEC, Roman and Petra SOLAROVÁ. Regionální potraviny jako jeden z prvků moderní gastronomie (Regional food as one of the elements of modern gastronomy). In Jihočeský kraj v globální ekonomice. 1. vydání. Praha: SETOUTBOOKS.CZ. p. 93-101. ISBN 978-80-86277-82-0. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Regionální potraviny jako jeden z prvků moderní gastronomie
Name (in English) Regional food as one of the elements of modern gastronomy
Authors ŠVEC, Roman (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra SOLAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Praha, Jihočeský kraj v globální ekonomice, p. 93-101, 9 pp. 2016.
Publisher SETOUTBOOKS.CZ
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000674
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-86277-82-0
Keywords (in Czech) regionální potraviny; moderní gastronomie; stravovací služby; stravovací zařízení; Jihočeský kraj
Keywords in English regional food; modern gastronomy; catering services; catering facilities; South Bohemian Region
Tags KCRM5, RIV16
Changed by Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 21/7/2016 11:12.
Abstract
Kapitola „Regionální potraviny jako jeden z prvků moderní gastronomie“ hodnotí možnosti uplatnění regionálních potravin v moderní gastronomie ve zkoumané oblasti. Nejprve je představeno základní vymezení problematiky prostřednictvím pohledů předních světových i tuzemských autorů. Sběrem a následnou analýzou dat jsou zjištěny preference jednotlivých stakeholderů zkoumaného trhu. Výzkum identifikuje problémy, které v souvislosti s lokální produkcí vnímají zákazníci stravovacích zařízení. Jedním z důvodů pro vytvoření této kapitoly byl fakt, že zatímco v oblasti obchodní bylo provedeno mnoho výzkumů, dále zde existují předpisy ohledně značení původu potravin a mnoho produktů je označeno regionální značkou, v oblasti stravovacích zařízení na regionální potraviny a lokální produkci není brán až zas takový zřetel, jako právě v případě prodeje potravin. Přitom regionální gastronomie díky mnohým známým lokálním specialitám může být jeden ze zajímavých prvků možného rozvoje zkoumaného regionu.
Abstract (in English)
The chapter “Regional food as one of the elements of modern gastronomy” evaluates the possibilities of regional food in modern gastronomy in the surveyed area. Firstly, basic definitions and theoretical views of leading world and domestic authors are presented. Secondly, the preferences of different stakeholders within the surveyed market were identified through collection of data and through subsequent analysis of these data. The research identifies problems (in relation to local production) which customers of catering facilities perceive. One of the reasons for creating this chapter was the fact that in comparison with food sales, regional food and local production in catering facilities are not taken into consideration very much, although regional gastronomy thanks to the many well-known local specialities can be one of the interesting elements of the development in the surveyed region.
PrintDisplayed: 28/3/2024 21:43