C 2016

Regionální potraviny jako jeden z prvků moderní gastronomie

ŠVEC, Roman and Petra SOLAROVÁ

Basic information

Original name

Regionální potraviny jako jeden z prvků moderní gastronomie

Name (in English)

Regional food as one of the elements of modern gastronomy

Authors

ŠVEC, Roman (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra SOLAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Praha, Jihočeský kraj v globální ekonomice, p. 93-101, 9 pp. 2016

Publisher

SETOUTBOOKS.CZ

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000674

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-86277-82-0

Keywords (in Czech)

regionální potraviny; moderní gastronomie; stravovací služby; stravovací zařízení; Jihočeský kraj

Keywords in English

regional food; modern gastronomy; catering services; catering facilities; South Bohemian Region

Tags

Změněno: 21/7/2016 11:12, Věra Kostková

Abstract

V originále

Kapitola „Regionální potraviny jako jeden z prvků moderní gastronomie“ hodnotí možnosti uplatnění regionálních potravin v moderní gastronomie ve zkoumané oblasti. Nejprve je představeno základní vymezení problematiky prostřednictvím pohledů předních světových i tuzemských autorů. Sběrem a následnou analýzou dat jsou zjištěny preference jednotlivých stakeholderů zkoumaného trhu. Výzkum identifikuje problémy, které v souvislosti s lokální produkcí vnímají zákazníci stravovacích zařízení. Jedním z důvodů pro vytvoření této kapitoly byl fakt, že zatímco v oblasti obchodní bylo provedeno mnoho výzkumů, dále zde existují předpisy ohledně značení původu potravin a mnoho produktů je označeno regionální značkou, v oblasti stravovacích zařízení na regionální potraviny a lokální produkci není brán až zas takový zřetel, jako právě v případě prodeje potravin. Přitom regionální gastronomie díky mnohým známým lokálním specialitám může být jeden ze zajímavých prvků možného rozvoje zkoumaného regionu.