C 2016

Analýza inovačních aktivit firem

VOKOUN, Marek

Základní údaje

Originální název

Analýza inovačních aktivit firem

Název anglicky

Analysis of Innovation Activities of Enterprises

Autoři

VOKOUN, Marek (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Praha, Jihočeský kraj v globální ekonomice, od s. 67-84, 18 s. 2016

Nakladatel

SETOUTBOOKS.CZ

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000672

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-86277-82-0

Klíčová slova česky

inovace; firmy; Jihočeský kraj; 2004-2015

Klíčová slova anglicky

Innovation; Enterprises; The South Bohemian Region; 2004-2015
Změněno: 21. 7. 2016 11:06, Věra Kostková

Anotace

V originále

Kapitola "Analýza inovačních aktivit firem" v odborné kolektivní monografii "Jihočeský kraj v globální ekonomice“ prokázala, že firmy v Jihočeském kraji se neliší od inovátorů v ostatních krajích. Klíčovým problémem zůstává přeměna inovačních vědeckovýzkumných výdajů na inovační výstupy v podobě nových produktů a služeb. Zjistili jsme, že firmy, které získávají informace od mateřské firmy a sledují zpětnou vazbu a informace od svých klientů, tak mají vyšší výdaje na inovační projekty. Testované hypotézy můžeme vyhodnotit následovně: 1) Jihočeský kraj nepatří mezi kraje, kde se firmy častěji rozhodují o inovacích. Mezi všemi kraji České republiky neexistují velké rozdíly. 2) Informační zdroje mají vliv na inovační výdaje. 3) Inovačních strategie (rozšíření trhu, vyšší flexibilita apod.) nemají statisticky významný vliv. Jako důležitější se ukazuje kooperace a zisk údajů o nových technologiích.

Anglicky

The chapter “Analysis of Innovation Activieties of Enterprises” of the expert collective monograph “The South Bohemian Region in Global Economy” showed that enterprises in the South Bohemian Region do not differ from innovators in other regions. The key problem is still the transition from expenditures on scientific and research innovation to innovation outputs in the form of new products and services. We found out that companies that gain information from their parent company and follow feedback and information from their clients invest more funds in innovation projects. The tested hypotheses can be evaluated as follows: 1) the South Bohemian Region is not one of the regions where enterprises decide on innovations more often. There are no major differences between all of the regions of the Czech Republic. 2) Sources of information influence innovation expenditures. 3) Innovation strategies (market expansion, higher flexibility etc.) have no statistical influence. Cooperation and gaining data on new technologies are shown to be the most important.