D 2016

Technologii upravlenija ekologičeskim imidžem kompanii v celjach povyšenija jeje investicionnoj privlekatel’nosti

POTRAVNAYA, E. V., Robert ZEMAN and Iveta KMECOVÁ

Basic information

Original name

Technologii upravlenija ekologičeskim imidžem kompanii v celjach povyšenija jeje investicionnoj privlekatel’nosti

Name in Czech

Kontrolní technologie, ekologické image za účelem zvýšení investiční atraktivity pro firmu

Name (in English)

Control technology environmental image of the company to enhance ist investment attractiveness

Authors

POTRAVNAYA, E. V., Robert ZEMAN and Iveta KMECOVÁ

Edition

1. vyd. Moskva, Sovremennyje problemy upravlenija projektami v investicionno-stroitel’noj sfere i prirodopol’zovanii : sbornik trudov, p. 57- 63, 7 pp. 2016

Publisher

FGBOU VO Rossijskij ekonomičeskij universitet im. G.B. Plechanova

Other information

Language

Russian

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-5-7307-0764-1

Keywords (in Czech)

zvýšení investiční aktivity; tvorba ekologické image firmy; průzkumy; ekologický; ekologické náklady; akumulovaná ekologická škoda; pracovní trh

Keywords in English

increasing of investment attractiveness, the management of environmental image of the company; surveys; environmental; environmental costs; accumulated environmental damage; labor market

Tags

KEM2
Changed: 29/6/2016 10:56, Věra Kostková

Abstract

ORIG CZ EN

V originále

Rassmatrivajutsja voprosy formirovanija blagoprijatnogo ekologičeskogo imidža preprijatija v celjach povyšenija jego investicionnoj privlekatel’nosti. Analizirujutsja resul’taty sociologičeskich issledovanij, oprosov, provedennych sredi studentov vuzom i molodych specialistov ob ich otnošenii k problemam ekologičeski orientirovannogo rosta ekonomiki. Pokazana vzaimosvjaz’imidža predprijatija s učetom ego dejatel’nosti v prirodoochrannoj sfery i otnošenija k rabotodatelju u molodych specialistov. Ustanovleno, čto ispol’zovanije technologij po upravleniju ekologičeskim imidžem predprijatija na osnove cociologičeskich oprosov sposobstvujet povyšeniju investicionnoj privlekatel’nosti predprijatija.

In Czech

Je diskutováno o tvorbě příznivé ekologické image, které má firmě zajistit zvýšenou atraktivitu pro investice. Dále jsou analyzovány výsledky sociologických výzkumů, které byly provedeny mezi vysokoškolskými studenty, aby zjistily jejich postoje k problematice ekologicky orientovanému růstu ekonomiky. Je ukázán vztah firemní image, jež zahrnuje i činnosti ve sféře ekologie, k zaměstnavateli mladých vysokoškoláků. Je prokázáno, že použití technologie k vytvoření ekologické image firmy, které se zakládá na sociologických průzkumech, zvyšuje firmám atraktivitu pro investice.

In English

Discusses the formation of favorable ecological image of the enterprise in order to enhance its investment attractiveness. Analyzes the results of sociological research, polls conducted among the University students and young professionals about their attitude to the problems of ecologically focused growth of economy. It shows the relationship of the image of the enterprise taking into account its activities in the environmental sphere, and relations to the employer at young professionals. It is established that the use of technology for managing environmental image of the enterprise on the basis of sociological surveys, promotes increase of investment appeal of the enterprise.
Displayed: 10/4/2025 10:56