2016
APPLICATION OF THE SIMULATION MODEL OF SOCIAL NETWORK IN EDUCATION
JELÍNEK, JiříZákladní údaje
Originální název
APPLICATION OF THE SIMULATION MODEL OF SOCIAL NETWORK IN EDUCATION
Název česky
Aplikace simulačního modelu sociální sítě ve vzdělávání
Autoři
JELÍNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Bratislava, APLIMAT 2016 : 15th Conference on Applied Mathematics, od s. 627-635, 9 s. 2016
Nakladatel
Slovak University of Technology in Bratislava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000665
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-227-4531-4
Klíčová slova česky
podpora výuky; modelování; sociální sítě; multiagentí simulace; šíření znalostí
Klíčová slova anglicky
teaching support; simulation modeling; social networks; multi-agent simulation; knowledge dissemination
Změněno: 16. 6. 2016 10:39, Hana Dlouhá
V originále
Social networks are now one of the most studied structures in the area of information and knowledge exchange. Even in the field of education, it is possible to find examples of their formal or informal existence and therefore it makes sense to consider their deeper investigation and possible use for understanding the ongoing processes and potential support of teaching. This contribution shows the application of heuristic multi-agent simulation model of informal social network that exists between students and teacher of the same course, where the main purpose of the network is an exchange of knowledge. We will present the particular dynamics of relations development in several model scenarios.
Česky
Sociální sítě patří dnes k nejvíce studovaným strukturám v oblasti výměny informací a znalostí. I v oblasti školství je možné najít příklady jejich formální či neformální existence a má tedy smysl uvažovat o jejich hlubším zkoumání a možném využití pro pochopení probíhajících dějů a potenciálně i pro podporu výuky. Tento příspěvek ukáže uplatnění heuristického multiagentního simulačního modelu sociální sítě neformálně existující mezi student a učitelem téhož předmětu, přičemž hlavním smyslem sítě je výměna znalostí. Zkoumána bude zejména dynamika vývoje vztahů v několika modelových situacích.