D 2016

ANALYSIS OF ATTITUDE OF STUDENTS TOWARDS MATHEMATICS AND PHYSICS

VYSOKÁ, Jana a Dana SMETANOVÁ

Základní údaje

Originální název

ANALYSIS OF ATTITUDE OF STUDENTS TOWARDS MATHEMATICS AND PHYSICS

Název česky

ANALÝZA VZTAHU STUDENTŮ K MATEMATICE A FYZICE

Autoři

VYSOKÁ, Jana (203 Česká republika, domácí) a Dana SMETANOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Bratislava, APLIMAT 2016 : 15th Conference on Applied Mathematics, od s. 1126-1138, 13 s. 2016

Nakladatel

Slovak University of Technology in Bratislava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10101 Pure mathematics

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000661

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-227-4531-4

Klíčová slova česky

Dotazník; vztah studentů k matematice; vztah studentů k fyzice

Klíčová slova anglicky

A questionnaire survey; an attitude towards mathematics; an attitude towards physics

Štítky

FYS_z, KPV1, MAT_1, MAT_z, RIV16, SCOPUS
Změněno: 1. 6. 2016 13:50, Hana Dlouhá

Anotace

ORIG CZ

V originále

This paper describes the results of a research, which was conducted at two schools. With the use of a questionnaire there were investigated attitudes of the students of two different forms of study towards mathematics and physics. The survey was deliberately targeted at two different groups of students, students of economics and technology studying a combined form of study and students of teacher training study programmes studying the full-time form of study and it was particularly focused on the detection of the following facts: whether the two subjects, mathematics and physics, are interesting for the students and whether the students are aware of using their mathematical and physical knowledge in their field of study and in everyday life. Subsequently the aim of this paper was to analyse the discovered results.

Česky

Tento článek popisuje výsledky výzkumu, který byl proveden na dvou školách. S použitím dotazníku byly zkoumány postoje studentů dvou různých forem studia k matematice a fyzice. Průzkum byl záměrně cílený na dvě různé skupiny žáků, studentů ekonomie a techniky v kombinované formě studia a studenty učitelských studijních programů, kteří studují v prezenční formě studia, a byl zaměřen zejména na určení těchto skutečností: zda jsou dva předměty, matematika a fyzika, zajímavé pro studenty a zda studenti jsou si vědomi použití matematických a fyzikálních znalostí ve svém oboru a v každodenním životě. Cílem této práce bylo analyzovat zjištěné výsledky.
Zobrazeno: 27. 12. 2024 08:55