Detailed Information on Publication Record
2016
ANALYSIS OF ATTITUDE OF STUDENTS TOWARDS MATHEMATICS AND PHYSICS
VYSOKÁ, Jana and Dana SMETANOVÁBasic information
Original name
ANALYSIS OF ATTITUDE OF STUDENTS TOWARDS MATHEMATICS AND PHYSICS
Name in Czech
ANALÝZA VZTAHU STUDENTŮ K MATEMATICE A FYZICE
Authors
VYSOKÁ, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana SMETANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Bratislava, APLIMAT 2016 : 15th Conference on Applied Mathematics, p. 1126-1138, 13 pp. 2016
Publisher
Slovak University of Technology in Bratislava
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10101 Pure mathematics
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000661
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-227-4531-4
Keywords (in Czech)
Dotazník; vztah studentů k matematice; vztah studentů k fyzice
Keywords in English
A questionnaire survey; an attitude towards mathematics; an attitude towards physics
Změněno: 1/6/2016 13:50, Hana Dlouhá
V originále
This paper describes the results of a research, which was conducted at two schools. With the use of a questionnaire there were investigated attitudes of the students of two different forms of study towards mathematics and physics. The survey was deliberately targeted at two different groups of students, students of economics and technology studying a combined form of study and students of teacher training study programmes studying the full-time form of study and it was particularly focused on the detection of the following facts: whether the two subjects, mathematics and physics, are interesting for the students and whether the students are aware of using their mathematical and physical knowledge in their field of study and in everyday life. Subsequently the aim of this paper was to analyse the discovered results.
In Czech
Tento článek popisuje výsledky výzkumu, který byl proveden na dvou školách. S použitím dotazníku byly zkoumány postoje studentů dvou různých forem studia k matematice a fyzice. Průzkum byl záměrně cílený na dvě různé skupiny žáků, studentů ekonomie a techniky v kombinované formě studia a studenty učitelských studijních programů, kteří studují v prezenční formě studia, a byl zaměřen zejména na určení těchto skutečností: zda jsou dva předměty, matematika a fyzika, zajímavé pro studenty a zda studenti jsou si vědomi použití matematických a fyzikálních znalostí ve svém oboru a v každodenním životě. Cílem této práce bylo analyzovat zjištěné výsledky.