D 2016

ANALYSIS OF ATTITUDE OF STUDENTS TOWARDS MATHEMATICS AND PHYSICS

VYSOKÁ, Jana and Dana SMETANOVÁ

Basic information

Original name

ANALYSIS OF ATTITUDE OF STUDENTS TOWARDS MATHEMATICS AND PHYSICS

Name in Czech

ANALÝZA VZTAHU STUDENTŮ K MATEMATICE A FYZICE

Authors

VYSOKÁ, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana SMETANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Bratislava, APLIMAT 2016 : 15th Conference on Applied Mathematics, p. 1126-1138, 13 pp. 2016

Publisher

Slovak University of Technology in Bratislava

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10101 Pure mathematics

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000661

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-227-4531-4

Keywords (in Czech)

Dotazník; vztah studentů k matematice; vztah studentů k fyzice

Keywords in English

A questionnaire survey; an attitude towards mathematics; an attitude towards physics
Změněno: 1/6/2016 13:50, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

This paper describes the results of a research, which was conducted at two schools. With the use of a questionnaire there were investigated attitudes of the students of two different forms of study towards mathematics and physics. The survey was deliberately targeted at two different groups of students, students of economics and technology studying a combined form of study and students of teacher training study programmes studying the full-time form of study and it was particularly focused on the detection of the following facts: whether the two subjects, mathematics and physics, are interesting for the students and whether the students are aware of using their mathematical and physical knowledge in their field of study and in everyday life. Subsequently the aim of this paper was to analyse the discovered results.

In Czech

Tento článek popisuje výsledky výzkumu, který byl proveden na dvou školách. S použitím dotazníku byly zkoumány postoje studentů dvou různých forem studia k matematice a fyzice. Průzkum byl záměrně cílený na dvě různé skupiny žáků, studentů ekonomie a techniky v kombinované formě studia a studenty učitelských studijních programů, kteří studují v prezenční formě studia, a byl zaměřen zejména na určení těchto skutečností: zda jsou dva předměty, matematika a fyzika, zajímavé pro studenty a zda studenti jsou si vědomi použití matematických a fyzikálních znalostí ve svém oboru a v každodenním životě. Cílem této práce bylo analyzovat zjištěné výsledky.