D
2016
Numerical methods in teaching of mechanical engineering
BIBA, Vladislav, Štefan HUSÁR a Michaela VARGOVÁ
Základní údaje
Originální název
Numerical methods in teaching of mechanical engineering
Název česky
Numerické metody ve vyučování strojírenství
Autoři
BIBA, Vladislav (703 Slovensko, domácí), Štefan HUSÁR (703 Slovensko, domácí) a Michaela VARGOVÁ (703 Slovensko, domácí)
Vydání
Bratislava, APLIMAT 2016 : 15th Conference on Applied Mathematics, od s. 66-74, 9 s. 2016
Nakladatel
Slovak University of Technology in Bratislava
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000656
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
numerické metody; Whitworthov mechanismus; kinematická analýza
Klíčová slova anglicky
numerical methods; Whitworth mechanism; kinematical analysis
V originále
Understanding the concept When dealing with problems of engineering practice, it is necessary to make a mathematical model. The goal of kinematical solution of mechanisms is to solve the movement of parts of the mechanism. There are methods to develop a mathematical model, but these methods lead to systems of nonlinear equations. Such systems usually cannot be solved explicitly; therefore, numerical methods are used. Using example of mechanism, we want to highlight the importance of teaching such methods at technical universities.
Česky
Při řešení problémů technické praxe je nezbytné vytvořit matematický model. Cílem kinematické analýzy mechanismů je řešit pohyb částí mechanismu. Existují víceré metody na vytvoření matematického modelu, ale tyto metody téměř vždy vedou k soustavám nelineárních rovnic. Takové systémy obvykle nelze vyřešit explicitně, proto se používají numerické metody. Na příkladu kinematického řešení mechanismu jsme chtěli zdůraznit význam výuky numerických metod na technických vysokých školách.
Zobrazeno: 5. 11. 2024 05:17