J 2014

IDENTIFICATION AND PRIORITIZATION OF KEY STAKEHOLDER GROUPS IN MARKETING COMMUNICATION OF COLLEGES

SLABÁ, Marie, Peter ŠTARCHOŇ a Ivan JÁČ

Základní údaje

Originální název

IDENTIFICATION AND PRIORITIZATION OF KEY STAKEHOLDER GROUPS IN MARKETING COMMUNICATION OF COLLEGES

Název česky

Identifikace a prioritizace klíčových skupin stakeholderů v marketingové komunikaci vysokých škol

Autoři

SLABÁ, Marie (203 Česká republika, domácí), Peter ŠTARCHOŇ (703 Slovensko) a Ivan JÁČ (203 Česká republika)

Vydání

E+M Ekonomie a Management, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 2014, 1212-3609

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/14:00000654

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

Stakeholder; Metodika Stakeholder Circle; stakeholder index; identifikace stakeholderů; prioritizace stakeholderů

Klíčová slova anglicky

Stakeholder; stakeholder circle methodology; stakeholder index; stakeholder identification; stakeholder prioritization
Změněno: 26. 5. 2016 13:29, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

This paper shows the possibility of using the Stakeholder Circle Methodology for the identification and prioritization of key stakeholder groups for the purpose of marketing communication in colleges. At the beginning, we emphasize the necessity of the use of marketing communications in the context of the changing market situation of tertiary education in the Czech and Slovak Republics, then we present basic steps of the Stakeholder Circle Methodology and methodology of the research. The selected research results are compared and subjective priorities are assigned based on professional judgment and, at the end, objective priorities are identified by Stakeholder index and subsequently key stakeholder groups are identified. Particular individual departments, faculty and staff, the media, potential and present students, and marketing and public relations departments belong among the most important target groups of stakeholders in marketing communication of universities. Based on the research results, the importance of internal communication has to be supported by universities’ marketing communication, followed by media relations forward to increasing a positive image and goodwill.

Česky

Tento článek poukazuje na možnost využití Metodiky Stakeholder Circle pro identifikaci a prioritizaci klíčových skupin stakeholderů pro účely marketingové komunikace vysokých škol. Na začátku klademe důraz na nutnost použití marketingové komunikace v kontextu měnící se situace na trhu terciárního vzdělávání v České a Slovenské republice, dále pak jsou prezentovány základní kroky Metodiky Stakeholder Circle a metodika provedeného výzkumu. Vybrané výsledky výzkumu jsou komparovány a priority přiřazené na základě profesionálního úsudku respondentů jsou v závěru porovnány s objektivně přiřazenými prioritami, které byly určeny na základě Stakeholder indexu. Následně jsou identifikovány klíčové skupiny stakeholderů. Konkrétně jednotlivá oddělení, fakulty, zaměstnanci, média, potenciální i stávající studenti a marketingová a public relations oddělení patří mezi nejdůležitější cílové skupiny marketingové komunikace vysokých škol.