D
2016
Vyhodnocovanie odborných učebných textov
KUČERKA, Daniel
Basic information
Original name
Vyhodnocovanie odborných učebných textov
Name in Czech
Vyhodnocování odborných učebních textů
Name (in English)
Evaluation of technical textbooks
Edition
Hradec Králové, Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů : autorské články z mezinárodní vědecké konference, p. 65-68, 4 pp. 2016
Publisher
Katedra technických předmětů Pedagogické fakulty Univerzity Hradce Králové
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
vyučovací prostředek; učebnice; pedagogický výzkum; statistické metody
Keywords in English
teaching means; textbooks; educational research; statistical methods
V originále
Príspevok uvádza čitateľa do problému tvorby učebných textov a ich vyhodnocovania. Na prvej časti je uvedené miesto učebného textu v sústave materiálnych vyučovacích prostriedkov a podstata jeho tvorby. V druhej časti sú uvedené hodnotiace metódy a popísaná štatistická metóda percentuálneho výpočtu dlhých slov v učebnom texte.
In Czech
Příspěvek uvádí čtenáře do problému tvorby učebních textů a jejich vyhodnocování. Na první části je uvedeno místo učebního textu v soustavě materiálních vyučovacích prostředků a podstata jeho tvorby. Ve druhé části jsou uvedeny hodnotící metody a popsána statistická metoda procentuálního výpočtu dlouhých slov v učebním textu.
In English
The paper presents the reader to the problems of producing textbooks and their evaluation. The first part shows the location of the textbook in the system of teaching material resources and the substance of its creation. The second section presents the evaluation methods and described the statistical method for calculating the percentage of long words in the teaching text.
Displayed: 29/12/2024 15:20