J 2016

Creation literary resource

KUČERKA, Daniel, Monika KARKOVÁ, Ivana ŠMÍDOVÁ and Henryk NOGA

Basic information

Original name

Creation literary resource

Name in Czech

Tvorba literární pomůcky

Authors

KUČERKA, Daniel, Monika KARKOVÁ, Ivana ŠMÍDOVÁ and Henryk NOGA

Edition

International Journal of Education and Learning Systems, Sofia, IARAS, 2016, 2367-8933

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

učební pomůcky; didaktická technika; barvení vlasů

Keywords in English

teaching resources; teaching equipment; hair dye

Tags

DOP
Změněno: 2/9/2016 10:34, Hana Dlouhá

Abstract

ORIG CZ

V originále

The goal of this articlde is to show the creation of literary resources for teaching the first and second year of practical teaching in the field Hairdresser. The first part covers the hairdressing industry as a whole, the characteristics of the subject of training and explain the importance of literary ressource and characterize the educational means. We processed the new teaching resources which include the information about hair dye. We added here the photographs and the questionnaire survey. The results of our survey show that the materials currently used in practical teaching should be adapted and aligned more closely to the grade and type of school.

In Czech

Cílem tohoto článku je ukázat vznik literárních zdrojů pro výuku prvního a druhého ročníku praktické výuky v oblasti kadeřnictví. První část se týká kadeřnického průmyslu jako celku, vlastnosti předmětu výcviku a vysvětlení významu literární pomůcky a charakterizování vzdělávacích prostředků. Zpracovali jsme nové výukové prostředky, které obsahují informace o barvení vlasů. Zde jsme přidali fotografie a dotazníkové šetření. Výsledky našeho průzkumu ukazují, že materiály používané v současné době v praktické výuce, by měly být přizpůsobeny typu školy.
Displayed: 5/11/2024 07:57