Detailed Information on Publication Record
2016
Creation literary resource
KUČERKA, Daniel, Monika KARKOVÁ, Ivana ŠMÍDOVÁ and Henryk NOGABasic information
Original name
Creation literary resource
Name in Czech
Tvorba literární pomůcky
Authors
KUČERKA, Daniel, Monika KARKOVÁ, Ivana ŠMÍDOVÁ and Henryk NOGA
Edition
International Journal of Education and Learning Systems, Sofia, IARAS, 2016, 2367-8933
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
učební pomůcky; didaktická technika; barvení vlasů
Keywords in English
teaching resources; teaching equipment; hair dye
Tags
Změněno: 2/9/2016 10:34, Hana Dlouhá
V originále
The goal of this articlde is to show the creation of literary resources for teaching the first and second year of practical teaching in the field Hairdresser. The first part covers the hairdressing industry as a whole, the characteristics of the subject of training and explain the importance of literary ressource and characterize the educational means. We processed the new teaching resources which include the information about hair dye. We added here the photographs and the questionnaire survey. The results of our survey show that the materials currently used in practical teaching should be adapted and aligned more closely to the grade and type of school.
In Czech
Cílem tohoto článku je ukázat vznik literárních zdrojů pro výuku prvního a druhého ročníku praktické výuky v oblasti kadeřnictví. První část se týká kadeřnického průmyslu jako celku, vlastnosti předmětu výcviku a vysvětlení významu literární pomůcky a charakterizování vzdělávacích prostředků. Zpracovali jsme nové výukové prostředky, které obsahují informace o barvení vlasů. Zde jsme přidali fotografie a dotazníkové šetření. Výsledky našeho průzkumu ukazují, že materiály používané v současné době v praktické výuce, by měly být přizpůsobeny typu školy.