HRUBÝ, Petr, Zdeněk HLAVÁČ a Pavla ŽIDKOVÁ. Physical and mathematical models of shafts in drives with Hook´s joints. In Michael McGreevy, Robert Rita. Proceedings of the 5th biannual CER Comparative European Research Conference : International scientific conference for Ph.D. students of EU countries. London: Sciemcee Publishing. s. 136-140. ISBN 978-0-9928772-9-3. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Physical and mathematical models of shafts in drives with Hook´s joints
Název česky Fyzikální a matematické modely hřídelí v pohonech s Hookeovými klouby
Autoři HRUBÝ, Petr, Zdeněk HLAVÁČ a Pavla ŽIDKOVÁ.
Vydání London, Proceedings of the 5th biannual CER Comparative European Research Conference : International scientific conference for Ph.D. students of EU countries, od s. 136-140, 5 s. 2016.
Nakladatel Sciemcee Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10307 Acoustics
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-0-9928772-9-3
Klíčová slova česky fyzikální; matematický; model; hřídel; kmitání
Klíčová slova anglicky physical; mathematical; model; shaft; vibration
Štítky KSTR4
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Věra Kostková, učo 6173. Změněno: 2. 5. 2016 11:39.
Anotace
The torque of drive vehicles is transmitted at relatively large distances. When dimensioning to the torsion under static and cyclic load, shafts are in many cases long, slender, and are susceptible to bending vibrations. The shafts must be checked not only to torsion, but also to bending in terms of shaft´s modal and spectral properties. The paper formulated a mathematical model of an one-dimensional linear continuum in a state of bending-gyratory vibration. It is performed an analytical solution of natural frequencies relative lateral vibration and it is analyzed the influence of a rotating shaft to spectrum of natural frequencies section of the continuum, that form the basis of shaft´s physical model when calculating its natural and forced vibration.
Anotace česky
V pohonech vozidel je krouticí moment přenášen na poměrně velké vzdálenosti. Při dimenzování na krut při statickém i cyklickém zatěžování vycházejí v řadě případů spojovací hřídele dlouhé, štíhlé a jsou náchylné ke vzniku ohybového kmitání. Hřídele je tedy zapotřebí kontrolovat nejenom na krut, ale rovněž na ohyb z hlediska modálních a spektrálních vlastností hřídele. V příspěvku je formulován matematický model jednorozměrného lineárního kontinua ve stavu kombinovaného ohybově-krouživého kmitání. Je provedeno analytické řešení vlastních frekvencí relativního příčného kmitání a analyzován vliv unášivé rotace hřídele na spektrum vlastních frekvencí úseku kontinua, které tvoří základ fyzikálního modelu hřídele při výpočtu vlastního i vynuceného kmitání hřídele.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 13:37