D 2015

Repeated GPR Measurements Carried Out On a Test Field Facility

GRINČ, Michal, Terezie VONDRÁČKOVÁ, Martin SLABEJ, Ján LIŽBETIN, Stanislav ŠKODA et. al.

Basic information

Original name

Repeated GPR Measurements Carried Out On a Test Field Facility

Name in Czech

Opakovaná měření GPR radarem prováděno na pokusném testovacím poli

Authors

GRINČ, Michal (703 Slovakia), Terezie VONDRÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin SLABEJ (703 Slovakia), Ján LIŽBETIN (703 Slovakia, belonging to the institution) and Stanislav ŠKODA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Amsterdam, Procedia Earth and Planetary Science, vol. 15 : The World Multidisciplinary Earth Sciences Symposium, WMESS 2015, p. 37-42, 6 pp. 2015

Publisher

Elsevier

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

Earth magnetism, geodesy, geography

Country of publisher

Netherlands

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000599

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISSN

UT WoS

000370751200006

Keywords (in Czech)

GPR; anténa 2 GHz; zkušební pole; GPR profilování

Keywords in English

GPR; horn antenna; 2 GHZ; test field; GPR profiling

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 15/4/2016 13:52, Věra Kostková

Abstract

V originále

The repeated GPR measurements are carried out in order to investigate the internal changes in road construction after some time of usage. For this purpose, a test field constructed at the University of Žilina is used. The test field is investigated by GPR system with 2 GHz horn type antenna. Based on the survey, the best degradation model and prediction of future pavement degradation will be set. Two results of GPR investigation are presented in this article.

In Czech

Opakované měření pozemním georadarem (GPR) byli prováděny s cílem vyšetřit vnitřní změny probíhající v čase v silničním tělese po určité době používání. Pro tento účel bylo použito zkušebního pole postaveného na Žilinské univerzitě v Žilině. Zkušební pole bylo vyšetřováno systémem GPR s 2 GHz anténou. Na základě průzkumu a jejich výsledků byla stanovená také predikce degradačního modelu a predikce budoucí degradace vozovky. Dvě série výsledků GPR šetření jsou uvedeny v tomto článku.