D 2016

Marketing Controlling in Czech Companies

LUKOSZOVÁ, Xenie, Kateřina UHLÁŘOVÁ and Lukáš POLANECKÝ

Basic information

Original name

Marketing Controlling in Czech Companies

Name in Czech

Marketingová kontrola v českých firmách

Authors

LUKOSZOVÁ, Xenie, Kateřina UHLÁŘOVÁ and Lukáš POLANECKÝ

Edition

Hradec Králové, Hradec Economic Days, p. 541-548, 8 pp. 2016

Publisher

University of Hradec Králové

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7435-636-0

ISSN

Keywords (in Czech)

marketingové ovládání; středně velká firma; velké společnosti; primární výzkum; marketingové metriky

Keywords in English

marketing controlling; medium-sized company; large company; primary research; marketing metrics

Tags

Změněno: 1/3/2017 11:10, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

The aim of this empirical research was to evaluate the circumstances concerning the use of marketing controlling in practice in medium-sized and large companies with registered offices in the Czech Republic, with a focus on the different roles of marketing controlling, its organizational integration in the business and marketing metrics used for evaluating the effectiveness of marketing activities. The primary survey was conducted via an online questionnaire prepared in advance. For the purposes of the implementation of the empirical investigation a basic set was defined on the basis of registered economic subjects in the Czech Republic. The sample consisted of 400 respondents.

In Czech

Cílem tohoto empirického výzkumu bylo zhodnotit okolnosti týkající se použití marketingového řízení v praxi středních a velkých společností se sídlem v České republice, se zaměřením na různé funkce marketingového řízení, jeho organizační začlenění v podniku a marketingové metriky sloužící pro vyhodnocení efektivity marketingových aktivit. Základní průzkum byl proveden prostřednictvím předem připraveného on-line dotazníku. Pro účely provedení empirického šetření byl základní sobor definován na základě registrovaných ekonomických subjektů v České republice. Vzorek představuje 400 respondentů.