Detailed Information on Publication Record
2016
Marketing Controlling in Czech Companies
LUKOSZOVÁ, Xenie, Kateřina UHLÁŘOVÁ and Lukáš POLANECKÝBasic information
Original name
Marketing Controlling in Czech Companies
Name in Czech
Marketingová kontrola v českých firmách
Authors
LUKOSZOVÁ, Xenie, Kateřina UHLÁŘOVÁ and Lukáš POLANECKÝ
Edition
Hradec Králové, Hradec Economic Days, p. 541-548, 8 pp. 2016
Publisher
University of Hradec Králové
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7435-636-0
ISSN
Keywords (in Czech)
marketingové ovládání; středně velká firma; velké společnosti; primární výzkum; marketingové metriky
Keywords in English
marketing controlling; medium-sized company; large company; primary research; marketing metrics
Tags
Změněno: 1/3/2017 11:10, Hana Dlouhá
V originále
The aim of this empirical research was to evaluate the circumstances concerning the use of marketing controlling in practice in medium-sized and large companies with registered offices in the Czech Republic, with a focus on the different roles of marketing controlling, its organizational integration in the business and marketing metrics used for evaluating the effectiveness of marketing activities. The primary survey was conducted via an online questionnaire prepared in advance. For the purposes of the implementation of the empirical investigation a basic set was defined on the basis of registered economic subjects in the Czech Republic. The sample consisted of 400 respondents.
In Czech
Cílem tohoto empirického výzkumu bylo zhodnotit okolnosti týkající se použití marketingového řízení v praxi středních a velkých společností se sídlem v České republice, se zaměřením na různé funkce marketingového řízení, jeho organizační začlenění v podniku a marketingové metriky sloužící pro vyhodnocení efektivity marketingových aktivit. Základní průzkum byl proveden prostřednictvím předem připraveného on-line dotazníku. Pro účely provedení empirického šetření byl základní sobor definován na základě registrovaných ekonomických subjektů v České republice. Vzorek představuje 400 respondentů.