D 2015

Customer-centric Approach in Terms of Online Marketing

TIŠLEROVÁ, Kamila

Základní údaje

Originální název

Customer-centric Approach in Terms of Online Marketing

Název česky

Zákaznicky orientovaný přístup v podmínkách online marketingu

Autoři

TIŠLEROVÁ, Kamila (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Norristown (USA), 26th International-Business-Information-Management-Association Conference Location, od s. 2730-2738, 9 s. 2015

Nakladatel

INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/15:00000591

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-0-9860419-5-2

UT WoS

000366872700282

Klíčová slova česky

Zákaznicky orientovaný přístup, nakupování na internetu, zákaznické preference, vnímaná hodnota, segmentace

Klíčová slova anglicky

Customer-centric approach; Internet shopping; Customers' preferences; Perceived value; Segmentation

Štítky

IF, KCRM1, RIV15
Změněno: 26. 2. 2016 13:56, Mgr. Václav Karas

Anotace

ORIG CZ

V originále

This paper aims at better understanding of customers and thus, at suggesting the means of better customer-centric approach. It is crucial for each business to create such segments which are sufficiently homogenous to be addressed effectively. Based on empirical judgment and previous author's long-term search, four segments of customers were defined and significant differences among them were proved and outlined. There are two research questions: What is the importance of attributes of customer-centric approach for each segment? What is the biggest divergence in customer-centric attributes perceived by each segment? Large quantitative research was conducted (503 respondents) in order to find out customers' preferences, attitudes and perceived value of offered attributed and thus, means for better customer-centric approach are formulated.

Česky

Tento článek se zabývá problematikou zákaznicky orientovaného přístupu. Pro každý podnik je klíčové, aby si vytvořil dostatečně homogenní segmenty, které může efektivně oslovovat. Na základě výsledků z kvantitativního výzkumu byly formulovány doporučení pro uplatnění zákaznicky orientovaného přístupu.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 21:15