2015
Customer-centric Approach in Terms of Online Marketing
TIŠLEROVÁ, KamilaZákladní údaje
Originální název
Customer-centric Approach in Terms of Online Marketing
Název česky
Zákaznicky orientovaný přístup v podmínkách online marketingu
Autoři
TIŠLEROVÁ, Kamila (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Norristown (USA), 26th International-Business-Information-Management-Association Conference Location, od s. 2730-2738, 9 s. 2015
Nakladatel
INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/15:00000591
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-0-9860419-5-2
UT WoS
000366872700282
Klíčová slova česky
Zákaznicky orientovaný přístup, nakupování na internetu, zákaznické preference, vnímaná hodnota, segmentace
Klíčová slova anglicky
Customer-centric approach; Internet shopping; Customers' preferences; Perceived value; Segmentation
Změněno: 26. 2. 2016 13:56, Mgr. Václav Karas
V originále
This paper aims at better understanding of customers and thus, at suggesting the means of better customer-centric approach. It is crucial for each business to create such segments which are sufficiently homogenous to be addressed effectively. Based on empirical judgment and previous author's long-term search, four segments of customers were defined and significant differences among them were proved and outlined. There are two research questions: What is the importance of attributes of customer-centric approach for each segment? What is the biggest divergence in customer-centric attributes perceived by each segment? Large quantitative research was conducted (503 respondents) in order to find out customers' preferences, attitudes and perceived value of offered attributed and thus, means for better customer-centric approach are formulated.
Česky
Tento článek se zabývá problematikou zákaznicky orientovaného přístupu. Pro každý podnik je klíčové, aby si vytvořil dostatečně homogenní segmenty, které může efektivně oslovovat. Na základě výsledků z kvantitativního výzkumu byly formulovány doporučení pro uplatnění zákaznicky orientovaného přístupu.