2015
			
	    
	
	
    Customer feedback in B2C e-shops
SOLAROVÁ, PetraBasic information
Original name
Customer feedback in B2C e-shops
	Name in Czech
Zpětná vazba od zákazníků v e-shopech B2C
	Authors
SOLAROVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 1. vyd. Norristown (USA), 26th International-Business-Information-Management-Association Conference Location, p. 321-330, 10 pp. 2015
			Publisher
INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA
		Other information
Language
English
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50600 5.6 Political science
		Country of publisher
United States of America
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
electronic version available online
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000589
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			ISBN
978-0-9860419-5-2
		UT WoS
000366872700035
		Keywords (in Czech)
zpětná vazba od zákazníků; e-shopy; B2C; maloobchod
		Keywords in English
customer feedback; e-shops; B2C; retail industry
		
				
				Changed: 24/2/2016 17:49, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
For every business organisation, customer feedback means a usable source for further development and improvement of its offer (in general for its business activities). The obtained feedback can have the character of an opinion, a suggestion, an evaluation, a comment or a complaint. This paper deals with customer feedback in B2C e-shops because e-shops have nowadays become more and more important in consumers' everyday lives. The aim is to identify how selective e-shops obtain customer feedback in a direct way (i.e. customers send his/her opinion directly to the particular e-shop). As a result, some schematic depictions are in this paper presented. These depictions can be used in business practice as inspiration for implementing methods that lead to obtaining customer feedback.
				In Czech
Pro každou obchodní organizaci je zákaznická zpětná vazba významným zdrojem pro její další rozvoj a zlepšování její nabídky (resp. není to pouze nabídka, nýbrž všeobecně může jít o veškeré aktivity). Získaná zpětná vazba může mít podobu názoru, návrhu, hodnocení, komentáře nebo stížností. Tento článek se zabývá zákaznickou zpětnou vazbou v B2C e-shopech, protože e-shopy v dnešní době nabývají na důležitosti a jsou stále významnější v běžném životě spotřebitelů. Cílem článku je identifikovat, jak vybrané e-shopy získávají zpětnou vazbu přímo (tj. zákazník pošle svůj názor přímo konkrétnímu e-shopu). Výsledek má podobu schématického znázornění, které může být využito pro praktické účely jako inspirace, jak získávat zpětnou vazbu od zákazníků.