Detailed Information on Publication Record
2015
Customer feedback in B2C e-shops
SOLAROVÁ, PetraBasic information
Original name
Customer feedback in B2C e-shops
Name in Czech
Zpětná vazba od zákazníků v e-shopech B2C
Authors
SOLAROVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Norristown (USA), 26th International-Business-Information-Management-Association Conference Location, p. 321-330, 10 pp. 2015
Publisher
INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000589
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-0-9860419-5-2
UT WoS
000366872700035
Keywords (in Czech)
zpětná vazba od zákazníků; e-shopy; B2C; maloobchod
Keywords in English
customer feedback; e-shops; B2C; retail industry
Změněno: 24/2/2016 17:49, Mgr. Václav Karas
V originále
For every business organisation, customer feedback means a usable source for further development and improvement of its offer (in general for its business activities). The obtained feedback can have the character of an opinion, a suggestion, an evaluation, a comment or a complaint. This paper deals with customer feedback in B2C e-shops because e-shops have nowadays become more and more important in consumers' everyday lives. The aim is to identify how selective e-shops obtain customer feedback in a direct way (i.e. customers send his/her opinion directly to the particular e-shop). As a result, some schematic depictions are in this paper presented. These depictions can be used in business practice as inspiration for implementing methods that lead to obtaining customer feedback.
In Czech
Pro každou obchodní organizaci je zákaznická zpětná vazba významným zdrojem pro její další rozvoj a zlepšování její nabídky (resp. není to pouze nabídka, nýbrž všeobecně může jít o veškeré aktivity). Získaná zpětná vazba může mít podobu názoru, návrhu, hodnocení, komentáře nebo stížností. Tento článek se zabývá zákaznickou zpětnou vazbou v B2C e-shopech, protože e-shopy v dnešní době nabývají na důležitosti a jsou stále významnější v běžném životě spotřebitelů. Cílem článku je identifikovat, jak vybrané e-shopy získávají zpětnou vazbu přímo (tj. zákazník pošle svůj názor přímo konkrétnímu e-shopu). Výsledek má podobu schématického znázornění, které může být využito pro praktické účely jako inspirace, jak získávat zpětnou vazbu od zákazníků.