D 2015

Customer feedback in B2C e-shops

SOLAROVÁ, Petra

Basic information

Original name

Customer feedback in B2C e-shops

Name in Czech

Zpětná vazba od zákazníků v e-shopech B2C

Authors

SOLAROVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Norristown (USA), 26th International-Business-Information-Management-Association Conference Location, p. 321-330, 10 pp. 2015

Publisher

INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000589

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-0-9860419-5-2

UT WoS

000366872700035

Keywords (in Czech)

zpětná vazba od zákazníků; e-shopy; B2C; maloobchod

Keywords in English

customer feedback; e-shops; B2C; retail industry

Tags

Změněno: 24/2/2016 17:49, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

For every business organisation, customer feedback means a usable source for further development and improvement of its offer (in general for its business activities). The obtained feedback can have the character of an opinion, a suggestion, an evaluation, a comment or a complaint. This paper deals with customer feedback in B2C e-shops because e-shops have nowadays become more and more important in consumers' everyday lives. The aim is to identify how selective e-shops obtain customer feedback in a direct way (i.e. customers send his/her opinion directly to the particular e-shop). As a result, some schematic depictions are in this paper presented. These depictions can be used in business practice as inspiration for implementing methods that lead to obtaining customer feedback.

In Czech

Pro každou obchodní organizaci je zákaznická zpětná vazba významným zdrojem pro její další rozvoj a zlepšování její nabídky (resp. není to pouze nabídka, nýbrž všeobecně může jít o veškeré aktivity). Získaná zpětná vazba může mít podobu názoru, návrhu, hodnocení, komentáře nebo stížností. Tento článek se zabývá zákaznickou zpětnou vazbou v B2C e-shopech, protože e-shopy v dnešní době nabývají na důležitosti a jsou stále významnější v běžném životě spotřebitelů. Cílem článku je identifikovat, jak vybrané e-shopy získávají zpětnou vazbu přímo (tj. zákazník pošle svůj názor přímo konkrétnímu e-shopu). Výsledek má podobu schématického znázornění, které může být využito pro praktické účely jako inspirace, jak získávat zpětnou vazbu od zákazníků.