D
2015
Driven piles design methodology and recommendations
BEDNÁŘOVÁ, Petra, Šárka VILAMOVÁ, Marian DRUSA, Karel KUBEČKA, Roman BULKO et. al.
Základní údaje
Originální název
Driven piles design methodology and recommendations
Název česky
Metodika a doporučení pro návrh ražených pilot
Autoři
BEDNÁŘOVÁ, Petra (203 Česká republika, domácí), Šárka VILAMOVÁ (203 Česká republika), Marian DRUSA (703 Slovensko), Karel KUBEČKA (203 Česká republika, domácí) a Roman BULKO (703 Slovensko)
Vydání
1. vyd. Sofia (Bulharsko), 15th International Multidisciplinary Scientific Geoconference and EXPO, SGEM 2015, od s. 253-259, 7 s. 2015
Nakladatel
International Multidisciplinary Scientific Geoconference
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/15:00000586
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
ražené piloty; standardní penetrační testy; dynamické sondování; axiální únosnost
Klíčová slova anglicky
Axial load capacity; Driven piles; Dynamic probing; Standard penetration test
V originále
Displacement piles have a dominant share on European‘s construction market and prevalence of bored piles. Given occurring variable geological conditions, the occurrence of anthropogenic layers and the lack of design standards in construction practice in Slovakia this type of piles is slower enforced, even if they have significant advantages over other technologies of construction of piles. The article reports about design practices in the world and in Slovak geotechnical practice by the new knowledge and experience. For driven piles design process is important role of detailed survey, where suitable geotechnical tests of the soil profile similar to installation process are carried out. For this case penetration probing is recommended such as static, standard or dynamic. When various soil profiles acting in top layers, design is little complicated and numerical modelling by finite elements methods can be a good alternative of axial load capacity estimation. The present calculation of bearing capacity of piles based on the Nordlund’s theory or other presented theories are most depended on in situ data precision. Therefore has been presented suitable geotechnical testing method and correlations to obtain continues in situ data – such as static penetration CPT or dynamic penetration DP.
Česky
"Ražené piloty mají dominantní podíl na stavebním trhu v Evropě. Mají zde převahu nad vrtanými pilotami. Vzhledem k vyskytujícím se variabilním geologickým podmínkám a přítomnosti antropogenních vrstev, spolu s nedostatkem projekčních standardů ve stavebnictví a nedůvěrou praxe na Slovensku, je ale tento typ pilot rozvíjen pomaleji, přestože má znáčné výhody oproti jiným technologiím pilotových základů. Článek popisuje konstrukční postupy ve světě a ve slovenské geotechnické praxi podle nových poznatků a zkušeností. Pro návrh ražených pilot je důležitou úlohou podrobný průzkum, přičemž vhodné geotechnické zkoušky základového profilu jsou doporučené. Pro tento případ sondáže je vhodná statická, standardní nebo dynamická penetrace. V případě různých půdních profilů v horních vrstvách je návrh částečně složitější a numerické modelování pomocí metody konečných prvků mohou být dobrou alternativou pro určení únosnosti piloty. Výpočet únosnosti pilot je založen na Nordlundovej teorii, nebo jsou představeny jiné současné teorie které jsou závislé na in-situ datech a jejich přesnosti. Z tohoto důvodu je doporučován vhodný způsob geotechnických zkoušek a jejich korelací k získání in-situ dat kontinuálním způsobem, jako jsou například statická penetrace CPT nebo dynamická penetrace DP."
Zobrazeno: 5. 11. 2024 03:21