D 2015

Marketing strategy of SME´s operating in civil engineering

TIŠLEROVÁ, Kamila

Basic information

Original name

Marketing strategy of SME´s operating in civil engineering

Name in Czech

Marketinová strategie malých a středních podniků ve stavebnictví

Authors

TIŠLEROVÁ, Kamila

Edition

1. vyd. České Budějovice, Innovative Economic Symposium 2015, p. 85-92, 8 pp. 2015

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISSN

Keywords (in Czech)

MSP; Marketingová strategie; Stavebnictví; Konkurenční výhoda; Partnerství; Vzdělání v marketingu; Marketingové dovednosti

Keywords in English

SME; Marketing strategy; Civil Engineering; Competition Advantage; Partnering; Education in Marketing; Marketing Competences

Tags

Změněno: 4/2/2016 10:33, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

This paper analyses current marketing strategy of selected small enterprises operating in Civil Engineering industry. Attention is paid to their ability to reach a competition advantage, to discover niches and to lead efficient marketing communication. The main objective of this analysis is to find out the weaknesses of their strategies and to identify fields of potential improvement. Survey (both qualitative and quantitative) in the form of deep interviews was carried out – the current approach was confronted with theory, best practices and empirical knowledge of the author. This paper brings both overview of current strategies applied by SME in Civil Engineering and set of recommendations covering the growth of their ability to successfully compete on Civil Engineering markets.

In Czech

Tento příspěvek analyzuje stávající marketingovou strategii vybraných malých a středních podniků působících v oboru stavebnictví. Pozornost je věnována schopnosti podniků dosáhnout konkurenční výhody, odhalení tržní mezery a vedení efektivní marketingové komunikace. Hlavním cílem této analýzy je zjistit slabé stránky strategie těchto podniků a určit oblasti možného zlepšení. Byl proveden kvantitativní i kvalitativní výzkum ve formě hloubkových rozhovorů a stávající přístup byl konfrontován s teorií, nejlepšími zkušenostmi a take s emipirickou znalostí problematiky. Tento příspěvek přináší jak pohled na stávající strategie uplatňované malými a středními podniky, tak i soubor doporučení směřující ke zvyšování jejich schopnosti úspěšně obstát na stavebních trzích.