2015
Electronic records of sales in retail
SOLAROVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Electronic records of sales in retail
Název česky
Elektronická evidence tržeb v maloobchodě
Autoři
SOLAROVÁ, Petra
Vydání
1. vyd. České Budějovice, Innovative Economic Symposium 2015, od s. 1-9, 10 s. 2015
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN
Klíčová slova česky
Elektronická evidence tržeb; Maloobchod; E-shopy; Česká republika
Klíčová slova anglicky
Electronic records of sales; Retail; E-shops; Czech Republic
Štítky
Změněno: 4. 2. 2016 10:29, Mgr. Václav Karas
V originále
"This paper deals with the electronic records of sales (hereafter referred to as “EET”) in the retail sector, especially in the business practice of e-shops. Nowadays, the system of electronic records of sales is being prepared as a legislative act in the Czech Republic. Implementation of EET has two major goals: (1) reducing the grey economy and (2) enhancing the market environment in the Czech economy. According to some entrepreneurs, EET is going to be a significant obstacle for doing their business. Hence, the aim of this paper was to explore connections between the EET and e shops from the entrepreneur's point of view, using the method of content analysis of relevant informational sources. The content analysis has shown there are still some unclear formulations in the proposition of the legislative act about EET – the result is that some important information is not obvious. Besides this, EET is going to bring additional bureaucratic strain for entrepreneurs and in some cases it is going to cause additional costs connected with the purchase of a suitable device as well. "
Česky
"Tento článek se zabývá elektronickou evidencí tržeb (dále označovanou pomocí zkratky „EET“) v prostředí maloobchodu, a to hlavně v e-shopech. V současné době je v České republice koncept EET zpracováván do podoby zákona. Zavedení EET si klade za cíl dva cíle, týkající se české ekonomiky: (1) eliminaci šedé ekonomiky a (2) zlepšení podnikatelského prostředí. Podle některých podnikatelů se EET stane významnou překážkou při výkonu jejich podnikatelské činnosti. Na základě toho byl odvozen cíl článku, kterým je explorace souvislostí mezi EET a provozováním e-shopů z podnikatelského hlediska. K tomu byla využita obsahová analýza relevantních informačních zdrojů. Obsahová analýza ukázala, že je stále ještě mnoho nejasných formulací v připravovaném návrhu zákona, týkajícího se EET – ve výsledku to znamená, že některé důležité informace nejsou zřejmé. Kromě toho podnikatelé považují EET jako záležitost, která jim přinese další byrokratické povinnosti a kvůli které budou rovněž muset vynaložit dodatečné náklady. "