2015
			
	    
	
	
    The Analysis of Czech Customers Attitude to Modern Technologies in Retail
KUČERA, LukášBasic information
Original name
The Analysis of Czech Customers Attitude to Modern Technologies in Retail
	Name in Czech
Analýza postoje českých spotřebitelů k moderním technologiím v obchodě
	Authors
KUČERA, Lukáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 1. vyd. Norristown (USA), 25th International Business Information Management Association Conference - Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2015, p. 571-583, 13 pp. 2015
			Publisher
International Business Information Management Association, IBIMA
		Other information
Language
English
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
		Country of publisher
United States of America
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
electronic version available online
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000563
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			ISBN
978-0-9860419-4-5
		UT WoS
000360508700054
		Keywords (in Czech)
Retailing; zákazníci; moderní technologie; výzkum
		Keywords in English
Retailing; Customers; Modern technologies; Research
		
				
				Changed: 16/2/2016 14:18, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
Modern technologies are currently very important tools for retailers how to increase the effectiveness of processes which take place in retail chains. It is not just retailers who use modern technologies - customers also use these technologies when they make purchases in retail stores. The main aim of this article is to analyse the attitude of Czech customers to these technologies from various aspects. Knowledge of customers' attitudes forms a basic step for retailers to be able to improve the modern technologies perception and also to increase the level of these technologies use. Based on the analysis it can be stated that the customers' attitude to modern technologies is modestly positive regardless the gender, age or other demographic and socioeconomic characteristics. Very interesting is the finding that modern technologies are used more by women and by inhabitants from the larger places of residence.
				In Czech
Moderní technologie představují v současné době velice důležitý nástroj pro obchodníky ke zvýšení celkové efektivity procesů, které se odehrávají v obchodní jednotce. Nejsou to pouze obchodníci, kdo používá moderní technologie, ale tyto jsou využívány i samotnými zákazníky, kteří v obchodních jednotkách nakupují. Hlavním cílem tohoto článku je analyzovat postoj tuzemských spotřebitelů k těmto technologiím, a to z různých aspektů. Znalost postojů zákazníků je výchozím podkladem pro obchodníky k možném zlepšení technologií směrem ke konečným zákazníkům. Na základě provedené analýzy je zřejmé, že postoj spotřebitelů k moderním technologiím je pozitivní, a to bez ohledu na pohlaví, věk či jiné demografické či socioekonomické otázky. Velice zajímavé je zjištění, že moderní technologie jsou více využívány ženami a obyvateli větších sídelních útvarů.