KUČERA, Lukáš. The Analysis of Czech Customers Attitude to Modern Technologies in Retail. In 25th International Business Information Management Association Conference - Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2015. 1. vyd. Norristown (USA): International Business Information Management Association, IBIMA. p. 571-583. ISBN 978-0-9860419-4-5. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Analysis of Czech Customers Attitude to Modern Technologies in Retail
Name in Czech Analýza postoje českých spotřebitelů k moderním technologiím v obchodě
Authors KUČERA, Lukáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Norristown (USA), 25th International Business Information Management Association Conference - Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2015, p. 571-583, 13 pp. 2015.
Publisher International Business Information Management Association, IBIMA
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/75081431:_____/15:00000563
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9860419-4-5
UT WoS 000360508700054
Keywords (in Czech) Retailing; zákazníci; moderní technologie; výzkum
Keywords in English Retailing; Customers; Modern technologies; Research
Tags IF, RIV15
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 16/2/2016 14:18.
Abstract
Modern technologies are currently very important tools for retailers how to increase the effectiveness of processes which take place in retail chains. It is not just retailers who use modern technologies - customers also use these technologies when they make purchases in retail stores. The main aim of this article is to analyse the attitude of Czech customers to these technologies from various aspects. Knowledge of customers' attitudes forms a basic step for retailers to be able to improve the modern technologies perception and also to increase the level of these technologies use. Based on the analysis it can be stated that the customers' attitude to modern technologies is modestly positive regardless the gender, age or other demographic and socioeconomic characteristics. Very interesting is the finding that modern technologies are used more by women and by inhabitants from the larger places of residence.
Abstract (in Czech)
Moderní technologie představují v současné době velice důležitý nástroj pro obchodníky ke zvýšení celkové efektivity procesů, které se odehrávají v obchodní jednotce. Nejsou to pouze obchodníci, kdo používá moderní technologie, ale tyto jsou využívány i samotnými zákazníky, kteří v obchodních jednotkách nakupují. Hlavním cílem tohoto článku je analyzovat postoj tuzemských spotřebitelů k těmto technologiím, a to z různých aspektů. Znalost postojů zákazníků je výchozím podkladem pro obchodníky k možném zlepšení technologií směrem ke konečným zákazníkům. Na základě provedené analýzy je zřejmé, že postoj spotřebitelů k moderním technologiím je pozitivní, a to bez ohledu na pohlaví, věk či jiné demografické či socioekonomické otázky. Velice zajímavé je zjištění, že moderní technologie jsou více využívány ženami a obyvateli větších sídelních útvarů.
PrintDisplayed: 20/4/2024 12:43