2015
The Analysis of Czech Customers Attitude to Modern Technologies in Retail
KUČERA, LukášZákladní údaje
Originální název
The Analysis of Czech Customers Attitude to Modern Technologies in Retail
Název česky
Analýza postoje českých spotřebitelů k moderním technologiím v obchodě
Autoři
KUČERA, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Norristown (USA), 25th International Business Information Management Association Conference - Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2015, od s. 571-583, 13 s. 2015
Nakladatel
International Business Information Management Association, IBIMA
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/15:00000563
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-0-9860419-4-5
UT WoS
000360508700054
Klíčová slova česky
Retailing; zákazníci; moderní technologie; výzkum
Klíčová slova anglicky
Retailing; Customers; Modern technologies; Research
Změněno: 16. 2. 2016 14:18, Mgr. Václav Karas
V originále
Modern technologies are currently very important tools for retailers how to increase the effectiveness of processes which take place in retail chains. It is not just retailers who use modern technologies - customers also use these technologies when they make purchases in retail stores. The main aim of this article is to analyse the attitude of Czech customers to these technologies from various aspects. Knowledge of customers' attitudes forms a basic step for retailers to be able to improve the modern technologies perception and also to increase the level of these technologies use. Based on the analysis it can be stated that the customers' attitude to modern technologies is modestly positive regardless the gender, age or other demographic and socioeconomic characteristics. Very interesting is the finding that modern technologies are used more by women and by inhabitants from the larger places of residence.
Česky
Moderní technologie představují v současné době velice důležitý nástroj pro obchodníky ke zvýšení celkové efektivity procesů, které se odehrávají v obchodní jednotce. Nejsou to pouze obchodníci, kdo používá moderní technologie, ale tyto jsou využívány i samotnými zákazníky, kteří v obchodních jednotkách nakupují. Hlavním cílem tohoto článku je analyzovat postoj tuzemských spotřebitelů k těmto technologiím, a to z různých aspektů. Znalost postojů zákazníků je výchozím podkladem pro obchodníky k možném zlepšení technologií směrem ke konečným zákazníkům. Na základě provedené analýzy je zřejmé, že postoj spotřebitelů k moderním technologiím je pozitivní, a to bez ohledu na pohlaví, věk či jiné demografické či socioekonomické otázky. Velice zajímavé je zjištění, že moderní technologie jsou více využívány ženami a obyvateli větších sídelních útvarů.