J 2015

Frančajzing kak sposob vedenija biznesa i jego primenenije na praktike

ZEMAN, Robert a Lukáš POLANECKÝ

Základní údaje

Originální název

Frančajzing kak sposob vedenija biznesa i jego primenenije na praktike

Název česky

Franchising jako způsob podnikání a jeho aplikace v praxi

Autoři

ZEMAN, Robert a Lukáš POLANECKÝ

Vydání

Economics and politics, Magnitogorsk, Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2015, 2310-4570

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Rusko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

franchisant; franchising; franchisor; podnikání; franchisingová smlouva

Klíčová slova anglicky

franchisee; franchising; franchisor; undertaking; franchise agreement

Štítky

Změněno: 18. 1. 2016 11:42, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Tento článek pojednává o franchisingu jako zvláštním způsobu podnikání. V teoretické části článku je věnována pozornost základním pojmům, které jsou s franchisingem spojené a jsou zde uvedeny výhody a nevýhody, které tato zvláštní forma podnikání přináší. Zde můžeme pozorovat odlišnosti od klasického podnikání.   Praktická část článku uvádí konkrétní příklad fungování franchisingové sítě. Tato síť je aplikována na pivovar Staropramen a jeho vytvoření franchisingové sítě v podobě značkových restaurací Potrefená husa. Praktická část poukazuje na velmi úspěšně zavedený způsob podnikání pomocí franchisingu.