J 2015

Frančajzing kak sposob vedenija biznesa i jego primenenije na praktike

ZEMAN, Robert a Lukáš POLANECKÝ

Základní údaje

Originální název

Frančajzing kak sposob vedenija biznesa i jego primenenije na praktike

Název česky

Franchising jako způsob podnikání a jeho aplikace v praxi

Autoři

ZEMAN, Robert a Lukáš POLANECKÝ

Vydání

Economics and politics, Magnitogorsk, Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2015, 2310-4570

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Rusko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

franchisant; franchising; franchisor; podnikání; franchisingová smlouva

Klíčová slova anglicky

franchisee; franchising; franchisor; undertaking; franchise agreement

Štítky

Změněno: 18. 1. 2016 11:42, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Tento článek pojednává o franchisingu jako zvláštním způsobu podnikání. V teoretické části článku je věnována pozornost základním pojmům, které jsou s franchisingem spojené a jsou zde uvedeny výhody a nevýhody, které tato zvláštní forma podnikání přináší. Zde můžeme pozorovat odlišnosti od klasického podnikání.   Praktická část článku uvádí konkrétní příklad fungování franchisingové sítě. Tato síť je aplikována na pivovar Staropramen a jeho vytvoření franchisingové sítě v podobě značkových restaurací Potrefená husa. Praktická část poukazuje na velmi úspěšně zavedený způsob podnikání pomocí franchisingu.

Česky

This article discusses the franchising as a particular way of doing business. The theoretical part of the article is devoted to the attention of the basic concepts which are associated with franchising and here are the advantages and disadvantages that this particular form of business brings. Here we can observe the differences from the classic business.The practical part of the article gives the specific example of the functioning of the franchise network. This network is applied to the Staropramen brewery and his creation of a franchise network in the form of branded restaurants Potrefená husa. The practical part refers to very successfully established way of doing business through franchising.