2015
Frančajzing kak sposob vedenija biznesa i jego primenenije na praktike
ZEMAN, Robert a Lukáš POLANECKÝZákladní údaje
Originální název
Frančajzing kak sposob vedenija biznesa i jego primenenije na praktike
Název česky
Franchising jako způsob podnikání a jeho aplikace v praxi
Autoři
ZEMAN, Robert a Lukáš POLANECKÝ
Vydání
Economics and politics, Magnitogorsk, Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2015, 2310-4570
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Rusko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
franchisant; franchising; franchisor; podnikání; franchisingová smlouva
Klíčová slova anglicky
franchisee; franchising; franchisor; undertaking; franchise agreement
Štítky
Změněno: 18. 1. 2016 11:42, Mgr. Václav Karas
V originále
Tento článek pojednává o franchisingu jako zvláštním způsobu podnikání. V teoretické části článku je věnována pozornost základním pojmům, které jsou s franchisingem spojené a jsou zde uvedeny výhody a nevýhody, které tato zvláštní forma podnikání přináší. Zde můžeme pozorovat odlišnosti od klasického podnikání. Praktická část článku uvádí konkrétní příklad fungování franchisingové sítě. Tato síť je aplikována na pivovar Staropramen a jeho vytvoření franchisingové sítě v podobě značkových restaurací Potrefená husa. Praktická část poukazuje na velmi úspěšně zavedený způsob podnikání pomocí franchisingu.
Česky
This article discusses the franchising as a particular way of doing business. The theoretical part of the article is devoted to the attention of the basic concepts which are associated with franchising and here are the advantages and disadvantages that this particular form of business brings. Here we can observe the differences from the classic business.The practical part of the article gives the specific example of the functioning of the franchise network. This network is applied to the Staropramen brewery and his creation of a franchise network in the form of branded restaurants Potrefená husa. The practical part refers to very successfully established way of doing business through franchising.