J 2015

Analysis of a selected professional text in a professional secondary school textbook

HRUŠKOVÁ, Lenka, Jana BRCKOVÁ a Jana FOREJTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Analysis of a selected professional text in a professional secondary school textbook

Název česky

Analýza vybraného odborného textu v odborné středoškolské učebnici

Autoři

HRUŠKOVÁ, Lenka, Jana BRCKOVÁ a Jana FOREJTOVÁ

Vydání

Open Online Journal of Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich, 2015, 2313-1640

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

učebnice; Komplexní míra obtížnosti; Hustota odborné informace

Klíčová slova anglicky

Textbook; Measurementof didactic equipment of the textbooks; Difficulty of the text
Změněno: 7. 1. 2016 14:48, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

This paper analyses a professional text of a textbook used at secondary school level.The aim of this analysis is to determine the average complex text difficulty rate of a selected professional text. At the same time, the analysis focuses on the density of technical expertise information in the number of terms.

Česky

Tato studie analyzuje odborný text učebnice používané na odborné střední škole. Cílem této analýzy je zpracovat vzorkovou analýzu vybrané odborné učebnice používané na střední odborné škole, včetně určení komplexní míry obtížnosti ve vybraném odborném textu, hustoty odborné informace v počtu pojmů a přiměřenost pojmů věku. V budoucnu bychom chtěli poznatky a dovednosti týkající se analýzy a zhodnocení kvality učebnic využít v odborném vzdělávání v cizím jazyce metodou content and language integrated learning (CLIL), tedy integrovanou výukou obsahu a jazyka za účelem urychlení studia jazyků.