2015
Analysis of a selected professional text in a professional secondary school textbook
HRUŠKOVÁ, Lenka, Jana BRCKOVÁ a Jana FOREJTOVÁZákladní údaje
Originální název
Analysis of a selected professional text in a professional secondary school textbook
Název česky
Analýza vybraného odborného textu v odborné středoškolské učebnici
Autoři
HRUŠKOVÁ, Lenka, Jana BRCKOVÁ a Jana FOREJTOVÁ
Vydání
Open Online Journal of Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich, 2015, 2313-1640
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
učebnice; Komplexní míra obtížnosti; Hustota odborné informace
Klíčová slova anglicky
Textbook; Measurementof didactic equipment of the textbooks; Difficulty of the text
Změněno: 7. 1. 2016 14:48, Mgr. Václav Karas
V originále
This paper analyses a professional text of a textbook used at secondary school level.The aim of this analysis is to determine the average complex text difficulty rate of a selected professional text. At the same time, the analysis focuses on the density of technical expertise information in the number of terms.
Česky
Tato studie analyzuje odborný text učebnice používané na odborné střední škole. Cílem této analýzy je zpracovat vzorkovou analýzu vybrané odborné učebnice používané na střední odborné škole, včetně určení komplexní míry obtížnosti ve vybraném odborném textu, hustoty odborné informace v počtu pojmů a přiměřenost pojmů věku. V budoucnu bychom chtěli poznatky a dovednosti týkající se analýzy a zhodnocení kvality učebnic využít v odborném vzdělávání v cizím jazyce metodou content and language integrated learning (CLIL), tedy integrovanou výukou obsahu a jazyka za účelem urychlení studia jazyků.