Detailed Information on Publication Record
2015
Analysis of a selected professional text in a professional secondary school textbook
HRUŠKOVÁ, Lenka, Jana BRCKOVÁ and Jana FOREJTOVÁBasic information
Original name
Analysis of a selected professional text in a professional secondary school textbook
Name in Czech
Analýza vybraného odborného textu v odborné středoškolské učebnici
Authors
HRUŠKOVÁ, Lenka, Jana BRCKOVÁ and Jana FOREJTOVÁ
Edition
Open Online Journal of Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich, 2015, 2313-1640
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Austria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
učebnice; Komplexní míra obtížnosti; Hustota odborné informace
Keywords in English
Textbook; Measurementof didactic equipment of the textbooks; Difficulty of the text
Změněno: 7/1/2016 14:48, Mgr. Václav Karas
V originále
This paper analyses a professional text of a textbook used at secondary school level.The aim of this analysis is to determine the average complex text difficulty rate of a selected professional text. At the same time, the analysis focuses on the density of technical expertise information in the number of terms.
In Czech
Tato studie analyzuje odborný text učebnice používané na odborné střední škole. Cílem této analýzy je zpracovat vzorkovou analýzu vybrané odborné učebnice používané na střední odborné škole, včetně určení komplexní míry obtížnosti ve vybraném odborném textu, hustoty odborné informace v počtu pojmů a přiměřenost pojmů věku. V budoucnu bychom chtěli poznatky a dovednosti týkající se analýzy a zhodnocení kvality učebnic využít v odborném vzdělávání v cizím jazyce metodou content and language integrated learning (CLIL), tedy integrovanou výukou obsahu a jazyka za účelem urychlení studia jazyků.