J 2015

Analysis of a selected professional text in a professional secondary school textbook

HRUŠKOVÁ, Lenka, Jana BRCKOVÁ and Jana FOREJTOVÁ

Basic information

Original name

Analysis of a selected professional text in a professional secondary school textbook

Name in Czech

Analýza vybraného odborného textu v odborné středoškolské učebnici

Authors

HRUŠKOVÁ, Lenka, Jana BRCKOVÁ and Jana FOREJTOVÁ

Edition

Open Online Journal of Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich, 2015, 2313-1640

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Austria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

učebnice; Komplexní míra obtížnosti; Hustota odborné informace

Keywords in English

Textbook; Measurementof didactic equipment of the textbooks; Difficulty of the text
Změněno: 7/1/2016 14:48, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

This paper analyses a professional text of a textbook used at secondary school level.The aim of this analysis is to determine the average complex text difficulty rate of a selected professional text. At the same time, the analysis focuses on the density of technical expertise information in the number of terms.

In Czech

Tato studie analyzuje odborný text učebnice používané na odborné střední škole. Cílem této analýzy je zpracovat vzorkovou analýzu vybrané odborné učebnice používané na střední odborné škole, včetně určení komplexní míry obtížnosti ve vybraném odborném textu, hustoty odborné informace v počtu pojmů a přiměřenost pojmů věku. V budoucnu bychom chtěli poznatky a dovednosti týkající se analýzy a zhodnocení kvality učebnic využít v odborném vzdělávání v cizím jazyce metodou content and language integrated learning (CLIL), tedy integrovanou výukou obsahu a jazyka za účelem urychlení studia jazyků.